Jump to content

Yanmar 2 sylinder 15 HK, stopper når den settes i gir

Putle

Recommended Posts

Hei

Ja, den går rundt, skjedde akutt. Ingenting rundt akslingen. Den er ren og fin.

quote name="Erik" post="1777162" timestamp="1446729277"]

Hvordan oppstod dette ? Gradvis, eller akutt ?

Har du sjekket at propellen kan svive fritt ?

At det ikke er tau eller annet som har viklet seg rundt og hindrer akslingen i å kunne svive rundt?

Hei

Har du stått opp på feil side av senga, info står på mitt tidligere innlegg. Les det, før du begynner å krangle.

Ps. Tomgangsturtallet på båten er 1000 o/m, og du vil ikke finne feilen med det.

Problemet med motoren er det jeg har beskrevet på tidligere linker, som du burde ha sett.

Igjen, motor fungere bra, ingen feil med dyse, stempel, stag, propell, men den stanser når jeg setter den i gir. Hadde jeg vist statusen på motoren så hadde jeg fffff ikke skrevet inn her!!!!!

Skjønner duuuuuu

quote name="bellen" post="1777948" timestamp="1447020866"]

Ja, men for pokker!! Svar da på det folk spørr om! Hvordan tror du vi kan svare om vi ikkje får vite hva symptomer din motor har? Hva er tomgangsturtallet ditt?!

Hei

Jeg kan nå prøve igjen, yanmar 2 sylinder 1981 model motor salvannavkjøling.

Jeg har sjekket gir, wirer, aksling, propell, ventiler, dyser, dieselfilter, slanger, eksos/ eksosrør.

Filter, olje, dieseltank.

Det eneste jeg tror som ikke er sjekket er deiselpumpen og en fjær som skal ligge en Anna plass, den kan være knekt. Jeg er ikke Expert på motorer, det er derfor jeg spørr dere, men det er så mange så er så useriøse på sine spørsmål og svar;)

Båten fungerte veldig bra i sommer, tidlig i sommer. Hadde ingen problem med motor før nå, starter den som vanlig og skulle sette den i gir, da stopper motor. Når jeg setter den i fri og ruser motor, går den som ei klokke, 3000 i o/m. Men med en gang den får motstand så stopper motor.

Men når folk svarer så uspiselig på mine innlegg og kansje har de tid til å sitte på forum dagen lang fra sin sofa. Det har ikke jeg, derfor kommer mine svar seinere. Jeg er ny på forumet og har kansje ikke satt meg inn i dette, eller hvordan det fungerer. Ikke lett å finne svara på yanmarsiden, så er på over 700 sider??

-synes faktisk ikke du har beskrevet feil og symptom særlig godt. Men det er nå så... Skal du ha hjelp, så må du være konkret og beskrive.

Hva har du gjort i forkant som gjør at du utelukker bestemte feilkilder ?

-og igjen, hvordan opptrer den når den stopper? Har du sjekket drivstofflinjen?

Hva med giret ditt?

Hei

Har du stått opp på feil side av senga, info står på mitt tidligere innlegg. Les det, før du begynner å krangle.

Ps. Tomgangsturtallet på båten er 1000 o/m, og du vil ikke finne feilen med det.

Problemet med motoren er det jeg har beskrevet på tidligere linker, som du burde ha sett.

Igjen, motor fungere bra, ingen feil med dyse, stempel, stag, propell, men den stanser når jeg setter den i gir. Hadde jeg vist statusen på motoren så hadde jeg fffff ikke skrevet inn her!!!!!

Skjønner duuuuuu

Ja, jøss. Vi spørr bare for å få en oversikt over motoren siden du ikkje skriver en døtt om den annet enn at den stopper ved belastning. Da krever vi faktisk at du svarer på det vi spørr om og ikkje bare svarer med at "det er ikke det som er problemet". Så vidt eg veit, så finnes det ikkje synske personer på dette forumet. Men du skal ikkje utelukke at du har trøbbel med drivstofftilførselen. Sjekk om du har en diesellekkasje en plass som kan suge falskluft når motoren er i gang.

Du skjønner, vi er mange som kan litt, noen kan svært mye, og en god del har eller har hatt samme motor. -jeg har samme motor, men fra 2004 i en eldre seilbåt..

Sist senvinter fikk jeg motorstans på sjøen. Opp med seil og kom meg i havn. Tok tanken på land og renser den fullstendig. Ny diesel og skiftet filter. Men jeg glemte en ting: bytte kobberpakning på filteret. Blir ikke den byttet, så blir den flatere og utett. Falskluft her førte til 3 x motorstans på sjøen, før jeg kom til fornuft.

Men det er bare en av mulighetene....

Men igjen, stanser den plutselig og momentant, eller dabber den ut over flere sekunder?

Ok, kansje se på kobberpakningen??

Den går fint på tomgang, med en gang jeg setter den i gir så stopper den, må da sette giret i fri med en gang så sen ikke stopper. Rart, går bra på tomgang og dårlig i gir/ motstand på motor.

Takk for tipsene, skal da se på dette til helgen.

Motor stanser momentant når den får motstand

Du skjønner, vi er mange som kan litt, noen kan svært mye, og en god del har eller har hatt samme motor. -jeg har samme motor, men fra 2004 i en eldre seilbåt..

Sist senvinter fikk jeg motorstans på sjøen. Opp med seil og kom meg i havn. Tok tanken på land og renser den fullstendig. Ny diesel og skiftet filter. Men jeg glemte en ting: bytte kobberpakning på filteret. Blir ikke den byttet, så blir den flatere og utett. Falskluft her førte til 3 x motorstans på sjøen, før jeg kom til fornuft.

Men det er bare en av mulighetene....

Men igjen, stanser den plutselig og momentant, eller dabber den ut over flere sekunder?

Redigert av Putle (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...