Lazyjack Svart 10.November.2015 Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 Putle - Når du siterer (hvilket er veldig bra) så legg sitatet først og deretter din kommentar under. Det blir mer logisk og lettere å lese på den måten. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.November.2015 Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 (redigert) Hehe, har tenkt på det samme ang sitering. Det er jo sitat først, svar deretter vi er vant til :) Redigert 10.November.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.November.2015 Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 Nokså typisk for slik motorkarakteristikk er: Luft i diesel Eier med temperament Hadde samme motoren selv på 90-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
Putle Svart 10.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 Putle - Når du siterer (hvilket er veldig bra) så legg sitatet først og deretter din kommentar under. Det blir mer logisk og lettere å lese på den måten. Det er iorden? Sitér dette innlegget Link to post
Putle Svart 10.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 Hehe, har tenkt på det samme ang sitering. Det er jo sitat først, svar deretter vi er vant til :) Ok da Sitér dette innlegget Link to post
Putle Svart 10.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 Nokså typisk for slik motorkarakteristikk er: Luft i diesel Eier med temperament Hadde samme motoren selv på 90-tallet. Greit, få prøve det? Sitér dette innlegget Link to post
Putle Svart 10.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 Takk for alle gode råd, jeg har fått med dere? Ha forsatt en trivelig dag! Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 10.November.2015 Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 Er det en regulator i dieselpumpa som skal gi mer diesel når motoren belastes? Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 11.November.2015 Link til dette innlegget Svart 11.November.2015 Vet du om motoren går på begge cylinderne?. Du kan lett sjekke ved å åpne dieselrøret på dysa samtidig som motoren går , motoren skal da merkbart forandre lyd og antagelig også turtall, da du jo bare har to cylindere. På denne måten kan en sjekke en og en cylinder,at den går. Hold en fille rundt røret når du åpner slik at det ikke spruter. (Denne metoden må IKKE prøves på moderne cr-diesler) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.November.2015 Link til dette innlegget Svart 12.November.2015 -jeg love deg at den motoren der rister noe skikkelig om den går på kun på en sylinder... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.November.2015 Link til dette innlegget Svart 12.November.2015 Hvis mulig ville jeg prøvd å få sett på akslingen når jeg satt den i gear. Stopper motoren fordi den stopper pga belastning, eller "møter den veggen" pga gearkassa/akslingen ikke vil gå rundt? Er jo sveiv på motoren din så du kan jo også prøve å sveive og kjenne etter om det er bråstopp når du setter den i gear, bare for å ikke herje for mye på. Åpne dekompresjonen på toppene og sveiv, sett den i gear. Er det unaturlig hard bråstopp så er det vel noe "etter motoren" (gear/aksling) som er problemet. ----- Kjenner at jeg har mest tro på dieseltilføringen... luft eller skit som tetter en plass. Og da er det "bare" jobben igjen. Ville jaktet med lykt og lupe etter dieseldrypp først for å evt. avdekke luft. Byttet begge dieselfiltrene, gått over koblinger/klemmer og tatt en prøve av dieselen som du setter til utfelling på ei flaske for å se om det er noe dritt der. Men først sjekke hvor stoppen er. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.November.2015 Link til dette innlegget Svart 12.November.2015 Enig med deg Pinkvin om aksling også kan være en kilde her. Savner beskrivelsen av hvordan motoren stopper. Bråstopp: skjev aksling som klemmer mot cutlesslager og gir høy motstand ? Men først og fremst holder jeg en knapp på diesellinjen... Hvor mange motorstans er opplevd, TS? Gjentar feilen seg mange ganger på rad, 3, 5 , 10 ganger? Eller mere? Oppfører den seg helt normalt ved umiddelbar oppstart igjen? Ingen fusk eller vibrasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.November.2015 Link til dette innlegget Svart 12.November.2015 Som skrevet tidligere. Hadde identisk problem med samme motor. Den gangen var det luftlekkasje i CAV filter. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 12.November.2015 Link til dette innlegget Svart 12.November.2015 Vanskelig å komme med hjelp, basert på liten informasjon. Så fortsetter å gjette. Noe som er kommet I propellen? Tau eller annet? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 29.November.2015 Link til dette innlegget Svart 29.November.2015 (redigert) Putlle, det ser ut til at du har skrevet inn mye i tråden som ikke synes for oss andre. Påstanden om at du ikke svarer tidlig i tråden er korrekt sett fra vårt ståsted (datamaskin). Se gjennom denne tråden på en annen datamaskin eller bruk en annen nettleser. Du kan evt. nullstille leserbufferet i internett-leseren. Redigert 29.November.2015 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.