WGM Startet 7.November.2015 Link til dette innlegget Startet 7.November.2015 Våren er like rundt hjørnet og da gjelder det å være godt forberedt til poleringsøkta. Mens jeg forsøkte å tilfredsstille nysgjerrigheta kom jeg over denne her: http://www.verktøy.no/elektroverktoy/poleringsmaskin/milwaukee-m12-bps-421x-kompakt-polerings-slipemaskin og lurer på om det er noen som har erfaring med denne eller lignende.Selvfølgelig ikke noe for de store skrogsidene, der har jeg en stor Hitachi som er utmerket til formålet.Hadde en "halv størrelse" billigmaskin som jeg brukte på sidene av overbygget, bak rekkestøttene til pulpiten, men den var egentlig for stor den også og ledningen var alltid i veien, for kort etc. Ikke tålte den å bade i saltvann heller Har god erfaring med Milwaukee verktøy generelt og tror vel at med to batterier og kort ladetid burde den være egnet, men er litt skeptisk til om 76 mm poleringsvamp er i minste laget. Kan ikke huske å ha sett så små pader i "poleringsbutikkene" heller. Noen her med erfaring eller synspunkter ? Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 7.November.2015 Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 Kjekt med en så liten maskin. 3M har både bakeplate og PAD til 75 mm Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
WGM Svart 7.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 Da er jo halvparten av bekymringene for denne ute av veien Vel - kan jo hende min lokale finansminister har noen synspunkter på tvers av mine som kan skape nye bekymringer selvfølgelig. Den var ikke direkte grisebillig. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.November.2015 Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 En liten pad til der det er trangt, er jo glimrende. Jeg forsøkte meg med å klippe til en rund pad og feste den på en deltasliper for å bruke på vindusstolper ol.. Det fungerte, men bevegelsene på deltasliperen ble for puslete. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
WGM Svart 8.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2015 Husker du hadde et innlegg om denne Lars, men kan ikke huske å ha sett resultatet. Har selv en Fein-master og den er jo et fantastisk verktøy til det den er beregnet for, men jeg ser også at bevegelsene blir for små til effektiv polering ja. Får se om jeg finner en butikk i nærheten som kanskje kan ha denne Miwaukee'n og sjekke den ut i praksis. Jeg har jo noen måneder til å lure unna noen småkroner nå og da fra "Ministeren" eller overbevise henne om at dette er noe hun MÅ HA for å få gjort jobben skikkelig Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 29.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 (redigert) Siden jeg selv stilte spørsmålet så løfter jeg denne tråden igjen og kommer med svaret: Løp og kjøp er min anbefaling, spesielt hvis du har trange steder som er vanskelig og komme til med en normal poleringsmaskin. Trenger forresten ikke løpe engang. Den kom med posten etter en liten uke. Deilig å slippe den forbanna ledningen som jeg snublet i hele tiden og min skepsis til batteritiden er gjort til skamme. Med 2 batterier så holdt laderen tritt med tempoet mitt når jeg tar hensyn til normale matpauser, kaffepauser, tissepauser og normal konversasjon med bryggenaboene. Lett og fin å bruke. Går kanskje litt fort på fullt men er relativ lett å regulere med trykkbryteren. - Og igjen kom bildet feil vei Redigert 29.Mai.2016 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 29.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Den så kjekk ut, og vil nok fungere greit på overbygget og sittebrønn. Vet du hvor den kan kjøpes/bestilles? Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 29.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 (redigert) Jeg kjøpte min her: http://www.verktøy.no/ http://www.verktøy.no/milwaukee-m12-bps-421x-kompakt-polerings-slipemaskin Men jeg vil vel anta at de fleste forhandlere av Milwaukee vil kunne skaffe deg denne. Ser for øvrig at prisen har steget med nesten 600,- kr siden jeg bestilte min i midten av februar i år. Det trangeste stedet jeg har brukt den foreløpig er nede i isboksen under passasjersetet. Ankerpilsen skal også ha det nypolert og fint Redigert 29.Mai.2016 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.