Ruben E Startet 9.November.2015 Link til dette innlegget Startet 9.November.2015 Hei. Surrer litt ved tanken om å lage en minitral på et slags vis. Dvs en som ikke er tyngre enn at man kan dra den opp for hånd og slepe/dra den med 15hk yamaha. Det jeg tenker mest på er om jeg må bruke lemmer/tral dører eller om en kunne lagd bare en firkantet ramme i stål eller noe så man slapp å bruke lemmer. Selve designet på posen og det som hører med tror jeg at jeg skal klare. Dette er bare for gøy og syns det hadde vært morro å kansje få litt reker ☺ Noen som har prøvd dette før? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 9.November.2015 Link til dette innlegget Svart 9.November.2015 Nei tror en stålramme blir bare tøv. Du får heller satse på en liten snurva eller såkalt flynertrål. Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 9.November.2015 Link til dette innlegget Svart 9.November.2015 Søk litt på YouTube,der finner du det meste, fra små tråler etter grundtvannsreker,til enkle bomtråler for flyndre og annen småfisk. Sitér dette innlegget Link to post
merik82 Svart 9.November.2015 Link til dette innlegget Svart 9.November.2015 (redigert) Tror jeg ville satset på noe snurrvad lignende da. Antall kilo tyngde (kjetting) mot kilo fløyt (kuler/egg) er ganske nøyaktig for å få nota til og oppføre seg som den skal. Snakker nå kommersielle snurrvad nøter. Ville kanskje satset på å kjøpe en liten not. Om du da ikke har peiling på hvordan man fabrikere sånne type ting:) Kjenner en som drev litt med flyndretrål. (en sånn type not man fikk i en trillebår). Ser alikevel for meg at en sånn not blir tung å dra opp for hånd. Redigert 9.November.2015 av merik82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 10.November.2015 Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 Jeg har lekt med tanken selv en gang, men fant ut at fritidsfiskere ikke har lov til å tråle . . . . Neste sesong skal jeg heller prøve reketeiner. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Chiefengineer Svart 10.November.2015 Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 EI lita snurrevadnot er tingen, det er ikke uvanlig at slikt benyttes på småbåter i nord så lenge nota er tilpasset båten. Kan ikke veie for tungt siden du neppe har vinsjer til å hente inn armene med, men det går fint uten. Sitér dette innlegget Link to post
Ruben E Svart 10.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 Snurrevad er greit nok det. Men det er vel ikke brukt til å fange reke og kreps med? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 10.November.2015 Link til dette innlegget Svart 10.November.2015 Reker tråler mann på flere hundrede meters dyp. Da må du skyte av 600-800m trålwire. Vill ikke påtatt meg å dra opp noe slikt for hand. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 12.November.2015 Link til dette innlegget Svart 12.November.2015 Høres interresant ut, har en 20 fots 'sjark' med innenbordsmotor. Har vært inne på tanken om å fikse til noe snurrevad lignende. Er det noen som har noen tegninger eller lignende på hvordan dette kan gjøres? Står mye storsei på høsten rett utfor meg her og det er ikke mer enn 15-20 meter dypt, hadde vært gøy å prøve. Noen spm har noen ideer? Man trenger ikke være stor for å holde på med snurrevad? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.