Jump to content

Lage minitrål

Ruben E

Recommended Posts

Hei. Surrer litt ved tanken om å lage en minitral på et slags vis. Dvs en som ikke er tyngre enn at man kan dra den opp for hånd og slepe/dra den med 15hk yamaha. Det jeg tenker mest på er om jeg må bruke lemmer/tral dører eller om en kunne lagd bare en firkantet ramme i stål eller noe så man slapp å bruke lemmer. Selve designet på posen og det som hører med tror jeg at jeg skal klare. Dette er bare for gøy og syns det hadde vært morro å kansje få litt reker ☺ Noen som har prøvd dette før?

Tror jeg ville satset på noe snurrvad lignende da.  Antall kilo tyngde (kjetting) mot kilo fløyt (kuler/egg) er ganske nøyaktig for å få nota til og oppføre seg som den skal. Snakker nå kommersielle snurrvad nøter. Ville kanskje satset på å kjøpe en liten not. Om du da ikke har peiling på hvordan man fabrikere sånne type ting:) Kjenner en som drev litt med flyndretrål. (en sånn type not man fikk i en trillebår). Ser alikevel for meg at en sånn not blir tung å dra opp for hånd. 

Redigert av merik82 (see edit history)

Høres interresant ut, har en 20 fots 'sjark' med innenbordsmotor. Har vært inne på tanken om å fikse til noe snurrevad lignende. Er det noen som har noen tegninger eller lignende på hvordan dette kan gjøres? Står mye storsei på høsten rett utfor meg her og det er ikke mer enn 15-20 meter dypt, hadde vært gøy å prøve. Noen spm har noen ideer? Man trenger ikke være stor for å holde på med snurrevad?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...