Jump to content

Krav fra småbåtregisteret for å overføre eierskap på båt?

Snerken

Recommended Posts

Var nylig i kontakt med småbåtregisteret for å overføre en båt til broren min. 
Fikk da beskjed over tlf at et bilde av kontrakt ville være god nok dokumentasjon slik at de kunne overføre båt og sende nytt båtkort til broren min.

https://baatplassen.no/bildearkiv/60/60740/1447096513.jpg

Nå fikk jeg svar via mail i dag, gjengir bare innholdet ordrett jeg:

Hei igjen.
Da må vi forsøke å få xx til å skrive under på vedlagte skjema.
Skriv det ut og fyll ut felt for ny eier med underskrift.
Dette har med personvernet å gjøre. Ny eier må selv ønske å registrere og skrive under på skjemaet.
Det er viktig at han leser det som står om personopplysninger før han skriver under.

Så da er spørsmålet mitt.

Er ikke et bilde av en kontrakt om overførsel mellom oss to brødre like gyldig som enhver annen kopi?

Kontrakten inneholdt både båtens reg. nr, dato for overførsel, begges underskrift samt adresse for hvor regning samt nytt båtkort kunne sendes.

I tillegg la vi ved legitimasjon av begge i bildet.

Synes nå personlig at sbs er unødig pirkete nå, i og med at vi allerede har sendt inn en gyldig kontrakt.

Redigert av Snerken (see edit history)

De skalkanskje ha underskrift fra det nye medlemmet med bekreftelse på at man har lest personvernreglene. -Der finner man sikkekrt opplysninger om at man godkjenenr sporing av bruken av nettstedet og at man bruker epostadressen til masseutsendelser eller å spore brukermønster, sende ut epost med brukerundersøkelser etc, og ellers logging av brukernes aktiviteter på nett for å "øke brukeropplevelse og service". Kort sagt Alt som er bruddd på den strenge norske personvernlovgivningen, -og i praksis så ullent formulert og omfattende at de fleste undertegner uten å lese alt.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...