Jump to content

Rar styring på Halco 29

Morten A

Recommended Posts

Har kjøpt meg en Halco 29 med to styreposisjoner. Pumpen inne i båten fungerer greit men er litt tung og har en liten lekkasje ifølge selger. Ute er pumpen nesten ny men er svært hakkete og tung. Føler og at under kjøring i fart er det akkurat som den ikke tar og en må på en måte ratte dobbelt så mye for å få båten til å svinge. Har prøvd å lufte med å tørne rattet flere ganger fra side til side. Det er ingen synlige lekkasjer fra pumpe el styresylinder og det er nok olje på begge pumper. Noen som har en ide?

Du har allerede fått gode råd her, så jeg bare supplerer:

Siden du allerede har luftet tror jeg ville funnet ut hvilke pumper som er montert ombord hos deg. Halco hadde ofte (ikke alltid)Wagner sine pumper. Spørsmålet er hva den som er skiftet er for fabrikat og om den i så fall kan brukes sammen med den andre?

Hva sier selger til dette problemet, er det helt nytt, eller?

Takk for svar! Det er nok olje på begge pumpene. Olje som er brukt er ATF Dexron 2. Har ikke fått sjekket hvilke merke pumpene er og ev om de er forskjellige. Rattet inne beveger seg ikke når rattet ute brukes. Det som er litt rart er at rattet inne hakker ikke og virker normalt, dog litt tyngre enn det jeg er vant med fra andre båter jeg har hatt. Får dykke litt dypere ned i materien ang andre lekkasjer, produsent osv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...