Jump to content

En fiskerskrøne i levende bilder

ter-av

Recommended Posts

Jeg antydet i strengen om "At det går and!" at jeg hadde en fiskerskrøne på lager. Vi fortsatte nemlig til Bilø etter ande-historien - og kastet snøret for å redde fiskesuppa. Det ble både opptur og nedtur.

Så, hvis dere orker mer - her er'n:

Sååå stor - en fiskerskrøne!

Ps - jeg håper dere unnskylder de noe kraftige glosene...... :fishing:

Med hilsen fra fisker'n

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Du får gå til innkjøp av håv eller klepp, å ta fisken etter sena slik er å be om at den spreller av eller ryker lina :wink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Du får gå til innkjøp av håv eller klepp, å ta fisken etter sena slik er å be om at den spreller av eller ryker lina :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du har så rett, så rett.......Snella slura, så det var en siste nødløsning, og et dårlig resultat!! :cryin::eek:

Håv står på lista nå!!

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Nææ, kan ikke si det... Har aldri fisket med stang fra sånne høyder. Man skal være i ett med elementene når man fisker, ikke metervis over!  :diving:  Da er det nok med orntlig klepp om det er en diger rugg.  :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

I nabolaget mit ser jeg nesten dagligt folk som fisker fra diverse bruer, og disse bruer har en seilingshøyde på 15-18 meter :fishing: Jeg sjønner ikke at det går :confused:

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

...... og disse bruer har en seilingshøyde på 15-18 meter :fishing: Jeg sjønner ikke at det går

Joda, det går an. Puttesundbrua, rett utenfor stuedøra mi, blir flittig brukt av fiskere hele vinteren gjennom. Men, de regner med 50% frafall :wink: - det er tross alt 10 m fra vannet opp. Værst er silda, den har en skjør kjeft......

Når det gjelder torsk og annen stor fisk, så pass på at krokene er skarpe og mothakene er store / skarpe nok. Mye av den billige fiskeredskapen som selges (Europris, Biltema, etc.) er ubrukelig etter noen gangers bruk. Krokene ruster og "blir borte" på en måte.

Kjøper selv billige pilker (danske Anholdt-pilker, kjøpt i Sverige :rolleyes: ) men bytter ut samtlige kroker med kvalitetskroker som varer en stund. Så finnes det skjærpestål for fiskekroker. Et par tre drag med bryna på hver av krokene gjør underverker. Bruker dessuten kun trebbel-krok på pilken - og den sitter!

:fishing:

De to siste "offer" for Walter's trebbel-krok - 22.05.05 - hhv 1,5 og 2,5 kg.

Bilde

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

:lol:

Man skal være i ett med elementene når man fisker, ikke metervis over!

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, jeg ser at min lille fisketur har ført til en diskusjon om utøverens høyde over havet.....

Morsomt! :lol:

Jeg er ingen proff fisker (det synes vel!). Men høyden over havet? Hvor høyt er jeg når jeg sitter eller står på dekket av min Nidelv 28? Akkurat passe, spør du meg. Jeg hadde det moro, fruen med kameraet hadde det moro, fisken bet - og fiskesuppa ble utmerket.

Kan man ha det bedre enn søndag formiddag? Nope! :lol:

Fisking for meg er først og fremst avkobling og nedstressing. Høyt eller lavt - det funker iallfall bra! Og hver dag gleder jeg meg til neste båttur!

ter-av

Fisking for meg er først og fremst avkobling og nedstressing. Høyt eller lavt - det funker iallfall bra! Og hver dag gleder jeg meg til neste båttur!

ter-av

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig! En av mine beste fisketurer besto av et fjellvann, en nordlansk sommernatt, to gode venner, en båt, tre fiskestenger, noget sprudelwasser, 11 timer, ingen fisk.

Men har også opplevd å gå i feeding frenzy når seien virkelig biter, og tilbringe hjemturen på telefonen med å fallby fangsten til venner og bekjente.

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...