Pequod Startet 11.November.2015 Link til dette innlegget Startet 11.November.2015 Heisan! Rett før jeg ble lagt inn på sykehuset i mars i år, bestilte jeg en original baughylle fra Nilsen båtbyggeri. Jeg har jo en tidlig N24 som kom uten slik hylle. Den har ligget og tatt opp plass foran i baugen i over et halvt år nå, og nå lurer jeg litt på hvordan i all verden jeg skal få festet den? Er det noen Nidelv 24-eiere her som har en slik hylle og kunne tatt bilder av hvortdan den er festet? Må jeg begynne å støpe i glassfiber for å lage holdere i skottet som hylla kan skrus fast til? Eller er det mulig å rett og slett lime den fast? Tviler vel litt på akkurat det siste... Er takknemlig for alle forslag og tips! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lazyjack Svart 11.November.2015 Link til dette innlegget Svart 11.November.2015 (redigert) Det enkleste er vel å lime den fast til skroget med Tech7 eller lignende. Støtte eller tape den opp mens limet tørker. Krever at evt. skottkledning er fjernet der det skal limes. Får du lagt på en god fuge med Tech7 langs begge anleggsidene så sitter det til evig tid. Redigert 11.November.2015 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 11.November.2015 Link til dette innlegget Svart 11.November.2015 Jeg kjenner ikke Nidelv 24 i detalj, men dette er hvordan baughyllen er festet i vår Alo 33: En list på undersiden i forkant av hyllen er skrudd inn i skottet bak ankerbrønnen, og to små søte trebiter er limt fast i skroget så akterenden av hyllen kan hvile på dem. Trebitene hindrer hyllen i å falle ned (sammen med skruene i forkant, og skruene hindrer hyllen i å skli bakover. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
KongKing Svart 11.November.2015 Link til dette innlegget Svart 11.November.2015 Festes i list i veggen i front samt i sidevangene til sofaryggene. Jeg la ut bilder av festene fra min båt en eller annen gang i sommer. Tror det var i et svar i Nidelvklubben på facebook. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 12.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2015 Takk for svar. Har fått oversendt bilder nå, og det ser ut til å være enklere enn jeg trodde! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.