kringeland Startet 23.Mai.2005 Del på Facebook Startet 23.Mai.2005 Startet i kveld opp en gammel mercury 9,8 som har ligget lagret et par år. Startet som et skudd og etter en stund på tomgang tok jeg en runde på fjorden. Motoren gikk som en drøm. Da jeg nærmet meg brygga og sakket av stoppet motoren. Etter det vil den bare så vidt gå på tomgang og "smeller" i eksosen fra tid til annen og stopper. Har hatt av forgasser og renset denne,vil prøve å bytte plugger i morgen. Virker som den kun går på en sylinder. Hva kan være feil ? Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
havardos Svart 23.Mai.2005 Del på Facebook Svart 23.Mai.2005 Tror du har gitt svaret selv: Pluggene. Ta ut pluggene og sjekk om det er gnist. (husk at du må holde de mot godset mens du drar i startsnora) Gamle mercuryer dør aldri! Har en 50-hester fra 75 som går som ei klokke. Sitér dette innlegget Link to post
kringeland Svart 24.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Det var selvfølgelig ikke så enkelt,byttet plugger i dag motoren oppfører seg helt likt. Starter og hakker og går på tomgang men så snart jeg rører gassen stopper den,smeller i eksosen med jevne mellomrom. Får nok plukke forgasseren engang til,eller kan jeg ha et tenningsproblem ? Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
will Svart 24.Mai.2005 Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Har du sjekket filteret og fødepumpen. Prøv om du får opp turtallet ved å trykke på slangepumpen. Sitér dette innlegget Link to post
kringeland Svart 24.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Prøv om du får opp turtallet ved å trykke på slangepumpen. Ingen reaksjon det kommer nok bensin inn i flotørkammeret. Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
index Svart 24.Mai.2005 Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Synes nesten det kan høres ut som et tenningsproblem jeg. Noe som har løsnet/kommet ut av stilling rett og slett siden det skjedde så brått. Tror jeg ville ha sjekket hvordan det ser ut i tenningsavdelingen først.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Cato Svart 24.Mai.2005 Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Når du skiftet plugger - er du sikker på at det ikke var saltvann på de? Det ligger et vannavkjølt "deksel" foran innsuget - innenfor dekselet er det en plate (med mange hull hvor kjølevannet går gjennom) som er utsatt for korrosjon. Med hull i denne platen suges saltvann inn i sylindrene, og kan gi symptomer som du beskriver. Sitér dette innlegget Link to post
Vinylester Svart 24.Mai.2005 Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Er det cd uniten eller powerpacken som er defekt kanskje,hadde en mercury 35 engang som ikke orket noe ,enden på visa var at denne var gåen.. Sitér dette innlegget Link to post
kringeland Svart 24.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Når du skiftet plugger - er du sikker på at det ikke var saltvann på de? Det ligger et vannavkjølt "deksel" foran innsuget - innenfor dekselet er det en plate (med mange hull hvor kjølevannet går gjennom) som er utsatt for korrosjon. Med hull i denne platen suges saltvann inn i sylindrene, og kan gi symptomer som du beskriver. <{POST_SNAPBACK}> Pluggene ser fine ut,kansje litt sotet men det kommer vel av at den ikke går skikkelig,kan virke som den går på en sylinder og at den andre tenner av og til på feil tidspunkt. Får ta en kikk i tenningsavdelingen,kansje noe er løsnet. Får ta en kikk i morgen finner jeg ikke noe da er neste stopp en fagmann. Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.