Jump to content

Gammel Mercury går bare på tomgang

kringeland

Recommended Posts

Startet i kveld opp en gammel mercury 9,8 som har ligget lagret et par år.

Startet som et skudd og etter en stund på tomgang tok jeg en runde på fjorden.

Motoren gikk som en drøm.

Da jeg nærmet meg brygga og sakket av stoppet motoren.

Etter det vil den bare så vidt gå på tomgang og "smeller" i eksosen fra tid til annen og stopper.

Har hatt av forgasser og renset denne,vil prøve å bytte plugger i morgen.

Virker som den kun går på en sylinder.

Hva kan være feil ?

Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift

Skjoldastraumen sluse

Det var selvfølgelig ikke så enkelt,byttet plugger i dag motoren oppfører seg helt likt.

Starter og hakker og går på tomgang men så snart jeg rører gassen stopper den,smeller i eksosen med jevne mellomrom.

Får nok plukke forgasseren engang til,eller kan jeg ha et tenningsproblem ?

Skjoldastraumen sluse

Synes nesten det kan høres ut som et tenningsproblem jeg. Noe som har løsnet/kommet ut av stilling rett og slett siden det skjedde så brått. Tror jeg ville ha sjekket hvordan det ser ut i tenningsavdelingen først....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Når du skiftet plugger - er du sikker på at det ikke var saltvann på de? Det ligger et vannavkjølt "deksel" foran innsuget - innenfor dekselet er det en plate (med mange hull hvor kjølevannet går gjennom) som er utsatt for korrosjon. Med hull i denne platen suges saltvann inn i sylindrene, og kan gi symptomer som du beskriver.

Når du skiftet plugger - er du sikker på at det ikke var saltvann på de? Det ligger et vannavkjølt "deksel" foran innsuget - innenfor dekselet er det en plate (med mange hull hvor kjølevannet går gjennom) som er utsatt for korrosjon. Med hull i denne platen suges saltvann inn i sylindrene, og kan gi symptomer som du beskriver.

<{POST_SNAPBACK}>

Pluggene ser fine ut,kansje litt sotet men det kommer vel av at den ikke går skikkelig,kan virke som den går på en sylinder og at den andre tenner av og til på feil tidspunkt.

Får ta en kikk i tenningsavdelingen,kansje noe er løsnet.

Får ta en kikk i morgen finner jeg ikke noe da er neste stopp en fagmann.

Skjoldastraumen sluse

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...