Hulda Svart 13.November.2015 Link til dette innlegget Svart 13.November.2015 Slik Hulda har det. 3 fargekopier av hver. Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 14.November.2015 Link til dette innlegget Svart 14.November.2015 Jeg har gjort det samme som NilsPils m.fl.- men lagrer på dropbox. Har alltid med enten PC, ipad eller iphone ombord- og har således alltid tilgang til dokumentene. Lykke til! Nagel. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.November.2015 Link til dette innlegget Svart 14.November.2015 (redigert) OpenCPN er gratis. Søk her på baatplassen. På hjemmesiden finner du hvilke kart som programmet aksepterer. Jeg har en heller gammel versjon av kartprogrammet. Kartene jeg bruker heter C93 (tror jeg). Jeg betviler ikke IQ'en din. Og så skal vi vel være åpne for at ikke alle her noen gang seiler utenfor Norges grenser. Og har internet hele tiden. Hulda seiler stort sett på utsiden, og mangler ofte internet. Da kan man tørke seg et visst sted med hele dropbox'en. Men en PC skal jeg i de fleste tilfeller greie å sparke i gang. Redigert 14.November.2015 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Bruker også en sky tjeneste, da google sin utmerkede Google Drive. Gratis og greit. Finner det meste av bruksanvisninger osv på nett. De dokumentene jeg bruker ofte, eller regner med at jeg skal bruke laster jeg ned til enheten(e) jeg regner med å bruke de på. Men har også en god del gammelt i permer. ----------- Er ikke jordomseiler så tar det hele ganske med ro. ---------- Veldig ofte er googlesøk raskere enn å finne det i perm eller på sky-tjeneste... Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Jeg har også en 12 V Eee liggende. Defekt skjerm, ser etter en rimelig 12 V skjerm som jeg kan koble opp, altså samme som NilsPils. Jeg har en eee som har krepert om du er int. Skjermen er helt ok. Har også 12 V lader til den. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Og hva koster gullet? Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Nei, den har ingen verdi, em er det riktig type? Jeg har EEE PC 1215. Du betaler frakt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Nei, dette er en 1000H. 10" skjerm. Da går det ikke. Men takk for tilbudet! Jeg kjøpte denne for å bruke den på turer offshore. På første turen ble den ødelagt i bagasjehåndteringen. Så maskinen er helt 'fersk', selv om den er 5 år- eller godt og vel det. Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Det var synd, Hulda Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 (redigert) Tips er også å laminere ark med prosedyrer for lufting, el-teginger,splittegninger av drev, motor, delelister og brukermanual etc. Billig med maskin for A3 og A4 for viktige papirer. Har all dokumentasjon på PC og pad+dropbox i tilegg Redigert 15.November.2015 av Seasu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.