Jump to content

Firma som utfører gassinstallasjoner i båt (Grenland)

MaSa

Recommended Posts

Det er rørleggere i Grenland også som driver med instalasjon av gass. De er rettet mot husstander, men er jo samme "greiene", godkjente for gassmontasje disse også. Hør med de som skal igang med huset ditt, kanskje de tar båten også, som en del av "pakka" ;)

Jeg er en av de som er godkjente til å montere gass anlegg type fabrikk. Dvs. X antall kubikk meter med gass. Men hadde lyst til å montere gass anlegg på bilen min, fikk beskjed at jeg måtte benytte meg av "godkjent" gass installatør for kjøretøy ved hendvendelse til biltilsynet. Til tross for at jeg sa at jeg kunne dokumentere både kompentanse, erfaring og nødvendig kursing for gass installasjon. Sa også at jeg kunne levere nødvendig dokumentasjon i form av trykk prøving osv. Fikk klar beskjed om at dette ikke var godt nok og at "godkjent" installatør måtte benyttes... Så en rørlegger vill ikke bli "godkjent".

Litt annerledes med gassanlegg i bil, for drift av bilen, enn gass til en komfyr i båt. Bil er under strengt regime uansett hva du skal byggeom eller utføre. Jeg ville iallefall føle meg trygg om en godkjent installatør hadde gått over anlegget i båten. Ikke så mye hokus pokus...

Viktigste er at jeg føler meg 100% trygg og vet anlegget er forskrifsmesssig ok. Bruk lekkasjevakt og gassalarm og et sikkert anlegg, så er du trygg.

Redigert av Førstefender (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...