NoobMatrosen Startet 14.November.2015 Link til dette innlegget Startet 14.November.2015 Trenger noen tips her. Jeg var i utgangspunktet seint ute med å skulle ta opp båten. I går skulle det imidlertid skje, før snøen kommer. Da jeg skulle hente hengeren fra det stedet den stod lagret, så fant jeg ut at noen rett og slett hadde hatt med seg verktøy og skrudd av rullevugga pluss en kjølrull fra hengeren. Det må vel sies å være et i overkant frekt tyveri. Nesten festlig at tyven ikke tok siste rulla da... Iallfall: hengeren er pr nå ubrukbar, så får se over helga om original vugge og kjølrulle er å få tak i. Neste helg er det meldt snø, og på natta nå er gradestokken såvidt på blå. Håper å få tatt opp båten innen neste helg, og da burde vel motoren stått med girhuset nede i vann i stampen, burde den ikke? For ellers kan det fryse i girhuset, er det sånn det funker? Ferskvann fryser jo, men om jeg blanda i frostvæske under ferskvannskjøringen, så burde vel det motvirke frost. Gunstig for kjølekanalene i motoren også vil jeg tro. Stampen rommer vel ca 100 liter, så hadde ei kanne spylervæske vært å anbefale å blande i? Motoren sku helst vært på service etter endt innkjøringsperiode, 20 timer, så jeg tenkte dem kunne ta å skifte olje i undervannshus, og skifte motoroljen der. Litt stress egentlig med service, for forhandleren er ca 2 unna. Motoren blir nok lagra inne i tørr kjellerbod som holder ca 10 grader etterhvert. Under slike lagringsforhold, er det da så nøye med full konservering av motoren egentlig? Kan oljeskiftene egentlig vente til våren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.