Jump to content

Hva er forskjellen på Saga 29 LS og 315?

Frivakt

Recommended Posts

Som du nevner overbygg fått nytt design med 2 frontruter på 315 kontra 3 frontruter på 29LS.

I tillegg kommer integrert badeplatform på 315 noe som gjør at fenderlisten er lagt litt annerledes bakerst

på skroget.

Interiørmessig har 29LS treinteriør i hele båten, imens 315 har større bruk av plast og nytt design på

dashbord.

Skapet nede i gangen ved lugar er og noe større i 315.

Ellers kommer jeg ikke på så mye annet enn at man på 315 har en litt annen plassering av kryssholt og ikke

bruker halegatt lengre.

Det er sikkert andre som kan mer om ulikhetene enn meg, men har en 29HT selv og er storveis fornøyd med

det valget av båt. Som en bonus har man jo og muligheten til å være med i Sagaklubben, som virkelig kan

anbefales.

Takk for svar, Ms Fortuna! Vi har nettopp solgt båten og sikter nå mot en Saga. Har tenkt en 315, men hvis ikke budsjettet holder kan det bli en 29 LS. Ville gjerne vite om vi da går glipp av noen snasne forbedringer i 315. Du nevner nytt design på dashbord. Er du sikker på det? Jeg synes det ser likt ut på de eldste 315-årgangene. På nyere 315 ser det ut til å være endret. Fra ca. 2009, kan det stemme?

Akkurat når endringen i design på dashbordet skjedde, skal ikke jeg være sikker på, kan godt hende

at det skjedde etter 09. Prøv gjerne og å få svar på dine spørsmål på sagaforumet.com.

Siden jeg ser du bor i Akershus, så kan jeg ihvertfall informere om at Sagaklubben Oslofjorden er landets største

Saga klubb og har treff høst og vår, med vanligvis ca 25 båter som møtes. Mer info finner du og på

Sagaklubben.no 

Dette blir litt reklame, men det å ha en slik klubb med så mye kompetanse på samme båtmerke er helt uvurderlig,

man lærer mye om sin egen båt, det er alltid noen som kan hjelpe deg. Og ikke minst klubben har tett samarbeid med

produsenten Saga, som hjelper til med det meste fra kontoret i Leangbukta eller fabrikken i Selje.

Neste treff er forøvrig på Hankø siste helgen i mai 2016....

Ellers skal det vel være endel Saga stoff i November utgaven av Båtens Verden som kommer ut i disse dager.

Lykke til

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...