Jump to content

Edit History

Maika

Maika

Første-inntrykket av Netgear Arlo Go er bra, så dette blir genialt både nå ila vårpussen da tjvuraddene gjerne reker rundt opplagsplassene, og  når båten senere skal ligge uten tilsyn på bøye endel i sommer.

Et par ting som kunne vært bedre:

- Ikke WIFI, så kameraet må ha eget sim-kort i stedet for å bruke ruteren jeg har ombord allerede

- Kameraet kan ikke lade via USB, men må ha 220V for å lades (Produsenten sier batteriet skal holde i 2-3 måneder med normal bruk. I så fall er det ikke noe problem, men erfaringsmessig er produsenter gjerne litt optimistiske i slike anslag, så jeg er ikke overbevist om dette før jeg har testet selv.) 

-  Det kunne vært enda bedre videokvalitet, noe som ses hvis man zoomer helt inn/har full screen på iPad, dvs. ikke helt i GoPro-klassen (men usikker på om andre tilsvarende kameraer er bedre).

- Å bruke nettleser er ubrukelig, da det kreves Flash, noe som er utdatert teknologi. Dette er uansett ikke noe problem, da appen fungerer fint på telefon og pad, som uansett er min foretrukne måte å bruke denne på. 

Maika

Maika

Første-inntrykket av Netgear Arlo Go er bra, så dette blir genialt både nå ila vårpussen da tjvuraddene gjerne reker rundt opplagsplassene, og  når båten senere skal ligge uten tilsyn på bøye endel i sommer.

Et par ting som kunne vært bedre:

- Ikke WIFI, så kameraet må ha eget sim-kort i stedet for å bruke ruteren jeg har ombord allerede

- Kameraet kan ikke lade via USB, men må ha 220V for å lades (Produsenten sier batteriet skal holde i 2-3 måneder med normal bruk. I så fall er det ikke noe problem, men erfaringsmessig er produsenter gjerne litt optimistiske i slike anslag, så jeg er ikke overbevist om dette før jeg har testet selv.) 

-  Det kunne vært enda bedre videokvalitet, noe som ses hvis man zoomer helt inn, dvs. ikke helt i GoPro-klassen (men usikker på om andre tilsvarende kameraer er bedre).

• Create New...