Maika Svart 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 Netgear Arlo Go virker jo å være perfekt til båt-overvåkning, fant det til under 3000,- og bestilte det sporenstreks. Takk:) Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 (redigert) Første-inntrykket av Netgear Arlo Go er bra, så dette blir genialt både nå ila vårpussen da tjvuraddene gjerne reker rundt opplagsplassene, og når båten senere skal ligge uten tilsyn på bøye endel i sommer. Et par ting som kunne vært bedre: - Ikke WIFI, så kameraet må ha eget sim-kort i stedet for å bruke ruteren jeg har ombord allerede - Kameraet kan ikke lade via USB, men må ha 220V for å lades (Produsenten sier batteriet skal holde i 2-3 måneder med normal bruk. I så fall er det ikke noe problem, men erfaringsmessig er produsenter gjerne litt optimistiske i slike anslag, så jeg er ikke overbevist om dette før jeg har testet selv.) - Det kunne vært enda bedre videokvalitet, noe som ses hvis man zoomer helt inn/har full screen på iPad, dvs. ikke helt i GoPro-klassen (men usikker på om andre tilsvarende kameraer er bedre). - Å bruke nettleser er ubrukelig, da det kreves Flash, noe som er utdatert teknologi. Dette er uansett ikke noe problem, da appen fungerer fint på telefon og pad, som uansett er min foretrukne måte å bruke denne på. Redigert 1.April.2020 av Maika (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Jeg tror du kommer til å bli fornøyd med både enkelheten og stabiliteten i dette systemet. Det er iallefall mine erfaringer. Jeg valgte 4G versjonen med simkort etter vurdering da jeg hadde en oppfatning om at dette muligens var mer stabilt enn Wifi variantene som heter Arlo pro. Men nå har vi Wifi hjemme også etter å ha kjøpt denne versjonen i ettertid kan jeg konstatere at den har fungert like stabilt på hjemmerouteren som 4G systemet i båten. Eksperimenterte litt med batterikapasiteten i begynnelsen og tror faktisk at det er innenfor rekkevidde å oppnå 50-60 døgn uten lading på ren stdby/bevegelsesdeteksjons modus på 4G versjonen. Det jeg ønsket å oppnå var tilsyn og overvåking av båten den tida jeg ikke er ombord og det føler jeg at jeg er veldig godt tjent med med 4G varianten. Det virker som god kvalitet hardwaremessig og et veldig stabilt system. Kan jo tillegge at jeg kun bruker det på telefon. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Ja, kvaliteten virker bra og jeg tror jeg nok blir fornøyd. Det hadde jo ikke kostet dem stort å legge inn en wifi-chip i tillegg, så litt skuffende syns jeg det er. varigheten for batteri er jo avhengig av mobildekning og hvor mye det filmes/sendes. Filming burde det ikke bli mye av, men det er (elelr i hvert fall var) temmelig dårlig dekning der jeg har bøye, så mulig det kommer til å spise opp endel kapasitet. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Vil du dele screenshot av bildet for å vise kvaliteten @Maika? Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 3.April.2020 Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 (redigert) Kvaliteten er ok til å være video, men siden bildene bare er øyeblikksbilder av videoen blir ikke de imponerende ift kameraer med egen billedfunksjon: Redigert 3.April.2020 av Maika (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Chiefengineer skrev On 27.3.2020 at 9.17: .. Veldig bra IR funksjon, ser omtrent like godt i mørket som i dagslys og bevegelsesdetektoren fungerer også 100% etter hensikten slik dette er plassert hos meg. Kameraet er også 100% stabilt hele tida og ved bortfall av 230V lading fungerer det 50-60 døgn på det innebygde batteriet forutsatt at man ikke er inne på telefonen og sjekker live-statusen i båten hele tida. Tar opp stemmene og man kan både utløse alarm via telefonen samt snakke tlbake til "gjestene" om ønskelig. IP-funksjonen er veldig bra, ja. Så langt ser det ut som kameraet bruker minst 6% i døgnet, og det skal ha bra mobildekning der det står nå. I så fall blir ikke batterilevetiden mer et par uker, men det kan godt hende at batteri-monitoren ikke er helt nøyaktig eller at det trengs å "selv-kalibrereres" ved første gangs bruk, så det gjenstår å se. En ting jeg liker godt, er at det har geofencing. Dvs at jeg har definert et område som gjør at alarmen deaktiveres hvis mobiltelefonen min er innenfor. Det betyr at kameraet ikke trigger på bevegelser så lenge jeg er i nærheten, så jeg slipper å deaktivere det manuelt hver gang jeg er ombord nå i våronna. Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Jeg har bestilt dette D-Link settet med to kameraer. Valgte D-Link fordi jeg har et D-Link kamera fra før. Har mye av den samme funksjonaliteten som Arlo settene. Bla batteridrift på kameraene og en base/hub med sirene osv. Skal oppdatere med erfaring når de er satt i drift. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Maika Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Basen til D-Link må vel ha 220V, men så lenge man alltid har det ombord så er det jo uproblematisk. Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 D-Link basen driftes på 12V DC. Har fått det bekreftet. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Maika Svart 5.April.2020 Link til dette innlegget Svart 5.April.2020 Det gjør den jo mer annvendelig. Da blir jo strømforbruket interessant. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.