Jump to content

Tenningstidspunkt honda BF 2,3

slåtten

Recommended Posts

På jakt etter en oljelekkasje på vår Honda BF 2,3 har jeg skrudd den nesten helt fra hverandre. Når jeg løftet av olje dekselet (bunnpannen) fulgte dessverre kamdrevet med, slik at jeg nå er litt usikker på ventiltidspunkt og tenningstidspunkt. Første spørsmål er om det er gnist begge gangene stempelet er på topp, siden gnisten induseres via svinghjulet. Det vil isåfall redusere utfordringen til å finne riktig tidspunkt for ventilene. Jeg har åpnet motoren nedenfra, slik at timing mellom svinghjul og stempel bør være korrekt fortsatt.

Spørsmål to er om noen vet omtrent timing mellom ventiler og stempelet, siden det var dette drevet som løsnet.

Takk for god hjelp! Hadde oversett en liten prikk på veivaksel, fant så en tilsvarende pil på kamdrevet:)

Det er 18 tenner på drevet på veivakselen, og 36 på kamdrevet. Så det passer helt glimrende, En syklus med ventilene for hver 2. omløp av svinghjulet. Så er det antagelig gnist i pluggen selv om stempelet bare skal på vei opp for å blåse ut eksos.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...