slåtten Startet 16.November.2015 Link til dette innlegget Startet 16.November.2015 På jakt etter en oljelekkasje på vår Honda BF 2,3 har jeg skrudd den nesten helt fra hverandre. Når jeg løftet av olje dekselet (bunnpannen) fulgte dessverre kamdrevet med, slik at jeg nå er litt usikker på ventiltidspunkt og tenningstidspunkt. Første spørsmål er om det er gnist begge gangene stempelet er på topp, siden gnisten induseres via svinghjulet. Det vil isåfall redusere utfordringen til å finne riktig tidspunkt for ventilene. Jeg har åpnet motoren nedenfra, slik at timing mellom svinghjul og stempel bør være korrekt fortsatt. Spørsmål to er om noen vet omtrent timing mellom ventiler og stempelet, siden det var dette drevet som løsnet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.November.2015 Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 Er det ikke overrettmerker på drevene? Ellers så virker det sannsynlig at den tenner en gang pr omdreining ja. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
slåtten Svart 17.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 Takk for god hjelp! Hadde oversett en liten prikk på veivaksel, fant så en tilsvarende pil på kamdrevet:) Det er 18 tenner på drevet på veivakselen, og 36 på kamdrevet. Så det passer helt glimrende, En syklus med ventilene for hver 2. omløp av svinghjulet. Så er det antagelig gnist i pluggen selv om stempelet bare skal på vei opp for å blåse ut eksos. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.November.2015 Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 Veldig bra! Den tenner nok på hver tørn ja, enklere å lage det sånn på så små motorer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.