svebe Startet 19.November.2015 Link til dette innlegget Startet 19.November.2015 Hei, kjøpte en gammel båt som det sitter en Merc rekke6 på. Bokstaver og tall er av rød folie limt rett på deksel. Har også et par andre spørsmål. Hva slags oljeblanding, og er det mye hokus/pokus å skifte impeller. Til slutt, det kom litt bensin ut av den nederste og midterste forgasser når jeg prøvestarta. ( har stått i 3 år). Det er 3 forgassere. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 19.November.2015 Link til dette innlegget Svart 19.November.2015 Her finner u de originale dekalene. Det er laget flere uoriginale som ligner firmalogo som fra 1999 i nederste rad over. Siden jeg ikke skjønner hvilket år motoren din er så er det vanskelig å finne oljeblanding. 1967 hadde 4 %... Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 19.November.2015 Link til dette innlegget Svart 19.November.2015 Noen kjørte de eldste "tower of power" motorene på 5-6% oljeblandig for at motore skulle få nok smørning og holde, men det var kanskje overkill. Uansett er det flotte motorer som rigger enhver båt. Både lyd og lukt er priceless. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.November.2015 Link til dette innlegget Svart 19.November.2015 lekkasje fra forgassere er gjerne flottører som sitter litt fast, slik at de ikke stenger som de skal Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
svebe Svart 19.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2015 Takker for svar så langt. Alfaalfa, hvis dette bildet stemmer, så har jeg en motor med u-orginale dekaler, og det forbauser meg ikke, for det finnes ingen nummer eller nummerplate på motoren. Til Hanto1 - Når jeg prøvestartet motoren så kjørte jeg den på 5% for å være sikker. Vil tro at 4% kanskje er mer riktig når den evt skal belastes. Til Ivar - jeg var også inne på tanken om at dette var tilfellet, har derfor ikke viet det så stor oppmerksomhet enda. Vi fort finne ut av dette evt hvis jeg skal bruke motoren. Har aldri vært eier av en Mercury, husker en 4 hk fra barndommen, og når jeg tenker på den får jeg vondt i armene den dag i dag, puh, har noen timer med startforsøk.... Turte ikke kjøre motoren til mer en lunk, da jeg ikke fikk opp en kontrollstråle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.