sunnseeker Startet 19.November.2015 Link til dette innlegget Startet 19.November.2015 Jeg har en sea ray 32 av eldre årgang hvor det har vært en liten lekasje i en pentrypumpe. Vann har desverre kommet inn i et skott i gulkvet som er skumfylt. Dette har jeg fjernet og fått tørket opp. Så til spørsmålet. Jeg skar opp dørken på 3 andre steder for å fjerne skummen helt ned til skrogside for å sjekke for fukt. Disse hullene er ca 10 cm i diameter. Bør disse skummfylles igjen heller kan det være som det er og brukes til kontroll senere. Det jeg er litt usikker på om det vil bli kondens der det ikke er skum som isolerer og derfra skape fukt videre??? Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 19.November.2015 Link til dette innlegget Svart 19.November.2015 Isolasjon er i prinsippet stillestående luft, kondens blir det jo der den kalde og varme lufta møtes så når du isolerer innover flytter du duggpunktet innover og vise versa omvendt, jeg ville forsøkt uten å gjøre noe men sørga for at " lokket " du lager er 100 prosent tett, evt fylle inn rockwoll som er lettå pirke ut igjen Sitér dette innlegget Link to post
sunnseeker Svart 19.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2015 Enig. Tror jeg bare bruker sikaflex og limer igjen lokka som jeg skar ut. Takk for svaret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.