Windy37GM Svart 22.November.2015 Link til dette innlegget Svart 22.November.2015 Den grønne som var rvet av på bildet ditt er jording, som jori sier :-) Hvis tannhjulet er mos må båten på land. Nå har jeg hatt noen DPE drev (etterkommeren til dp290) og også hjulpet kompiser. Vi har ikke skiftet noen tannhjul, men skiftet 4 slike sensorer. Kan du kikke når båten kommer på land, eller er tanken at den skal ligge utpå i vinter? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Polarbeer Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Kabelen merket flywheelhouse er jording og skal som navnet sier være festet på svinghjulshuset babord side der det også er fester flere jordkabler. Virker som du har sensorproblem, at sensorer indikerer at drevet er max oppe når du ikke klarer å override heller. Eller at tannhjulet eller kammen på styrehjelmen har løsnet. Men det er vel mere tvilsomt Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 24.November.2015 Link til dette innlegget Svart 24.November.2015 Så lenge indikatoren viser att dreve står over +6- +8 ett sted må trail knapp trykkes inn samtidig, da skal pumpe gå. ellers mistenker jeg att tannhjula som står ute på hjelmen på drevet er grodd og har sluret på tennene. da vil du få dette problemet. sensoren inne kan løsnes og du kan kansje klare å stille den til det den skal stå på. men vil bli helt gal når du tilter igjen. den må stilles riktig ute i vannet( båt på land). er ett lite merke i tannhjulet som første tann på hjelmen skal inn i. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 24.November.2015 Link til dette innlegget Svart 24.November.2015 Er vel mest sansynlig ett DP-E drev du har. heter ikke 290. Den grønne ledningen skal jorde deler av drev og motor sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Polarbeer Svart 6.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2019 Hei. Tar opp igjen tråden. Hva ble fasiten på dette problemet? Fikk akkurat samme feilen jeg også rett etter sjøsetting. 290 DPE-drev. Mistenker sensor eller releer. Drevet fungerte utmerket dagen før sjøsettingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.