Gnisten Startet 21.November.2015 Del på Facebook Startet 21.November.2015 I forbindelse med rengjøring av drevet la jeg merke til en ledning som er løsnet. Dette er på baksiden av drevet. Bildene er desverre ikke gode. Det ene viser ledning med connector på enden nede og det andre connector. Jeg mistenker at dette kan være giver til knopgiveren (som forøvrig ikke virker...)? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
bmwmaxi Svart 21.November.2015 Del på Facebook Svart 21.November.2015 (redigert) Riktig, den er til knop måleren, er kun en vakuum/trykk slange, så ingen fare om den ikke er koblet til. Er et alpha one gen2 drev. Sikker noen som har glemt og sette den på etter vinter service. Redigert 21.November.2015 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 21.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2015 Takk for svar. Jeg er faktisk ikke sikker på om dette er en gen 2 drev. Hvordan ser jeg forskjellen? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Teerex Svart 21.November.2015 Del på Facebook Svart 21.November.2015 Isåfall er det en trykkslange og ikke en ledning. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Gnisten Svart 6.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2016 Btw; hvordan ser man forskjell på et Alpha gen I og et Alpha gen II drev? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
adeneo Svart 6.April.2016 Del på Facebook Svart 6.April.2016 (redigert) Det mest korrekte er vel slå opp serienummeret, men man kan også se på hvordan trimsylindrene er festet til drevet. Dersom det er muttere er det Gen 1, dersom det er låseklips, er det Gen 2. Det du ser mellom drevet og båten som har falt av, er nok den originale slangen til trykkloggen fra pitoten, det kan se slik ut på (de uklare) bildene også. Redigert 6.April.2016 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 14.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2016 Takk for svar adeneo Her var det låseklips, så konkluderer med at jeg har et gen II drev. Det ser forøvrig ut til at det er knekt en liten del av connectoren i enden av trykkslangen. Selges denne løs eller må hele trykkslangen byttes? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
adeneo Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 Det sitter nok en liten plastikkdings på slangen som skal inn i en lignende plastikkdings i transomen. Begge plastikkdingsene fåes kjøpt løst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.