Jump to content

Tips til vinterlagring Bayliner 175 BR 05 mod / 3.0L Mercruiser

BaylinerThomas

Recommended Posts

Hei og hå!

Jeg er ny her og kjøpte meg ny brukt båt i April i år en Bayliner 175 BR med 3.0 L mercruiser 135 HK Alpha one.  

Vært meget fornøyd med båten så langt men nå har jeg tatt opp båten for sesongen og tenkte skulle klargjøre den for vinteren ( Er dessverre litt sent ute pga frosten har allerede kommet men satser på at skal gå bra ) 

Forbindelse med vinterlagringen av båten skulle jeg gjerne hatt noen tips vedrørende motoren.

Tidligere i vår etter jeg hadde kjøpt båten skiftet jeg plugger, oljefilter, olje, drev olje og powertrimolje samt at båten er gått godt under 100 timer denne sesongen. Når jeg leser på forumene og diverse sider så anbefales det i stor grad at disse tingene bør gjøres på høsten men jeg lurer på siden jeg gjorde alt dette i April bør det gjøres på nytt allerede? Hva tenker du/dere?

Kan også nevne at etter jeg tok opp båten har jeg hatt den igang og kjørt den gjennom med fersk vann samt tømt den for vann ( Quick draining system ) som denne motortypen er utstyrt med. 

Har også lyst til å få satt opp en step by step guide på hvordan dette skal gjøres så tips tas i mot :) 

• 7 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...