Jump to content

Sabb 2g og 2h med kjølesløyfe, blir varme ved belastning

R johansen

Recommended Posts

Jeg har 2 stk sjarker den ene med en Sabb 2g den andre en Sabb 2h de er begge ferskvannskjølte med kjøle sløyfe men samme problem på begge to . Blir motoren kjørt over 70 % effekt så blir de for varme .Sabb 2h har jeg hatt radiator rens uten noe effekt .Har hatt opp vann pumpa ingen hull i membran men sprekk dannelsen i membraner kan det være en årsak at membran gir dårlig effekt eller er det noen andre som har noen gode forslag.

Sabb diesel har ingen svakheter i kjøle systemet,  Disse motorene er bygget for å gå på full effekt i timesvis. Det gjør de også, når kjølesystemet er rent og i orden.   Kan sjøl bekrefte det.  Du har kjølerør under båten, forstår jeg.  Du har vel ikke bunnsmurt disse også? I så fall mister de noe av kjøle effekten.  Du kan jo blokkere omløps røret for å være sikker på at termostaten stenger som den skal. Kan være verdt er forsøk

Hallo. I løpet av mine 11 år som eier av Sabb 2H, så hadde jeg trøbbel med kjøling 2 ganger. Begge gangene var det rusk i en av ventilene, som gjorde at de ikke stengte skikkelig. Det var ikke noe å se utenfra, men måtte plukke av ventilhusene og demontere dem, slik at man fikk plukket dem i sine enkelte deler. Det førte selvfølgelig til at jeg måtte sjekke dette flere ganger, før jeg gikk til det skritt å skru ventilhusene fra hverandre. Det skal visst være litt tenners gnissel når man ordner selv. :) Membranen har jeg ikke hatt trøbbel med. Lykke til.

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...