kverna@start.no Startet 23.November.2015 Link til dette innlegget Startet 23.November.2015 Har kjøpt meg båt i Bergen, og sitter her (farlig tidlig kanskje) å ser på ruten hjem. Båten står nå i opplag, og planlagt hjemtur fredag før palmesøndag (i år er det tidlig.. 17 mars). Båten er forøvrig en Windy 37GM m D4. Forutsetter max 6-10 ms vind i dagene før avreise (avhengig av vindretning), ellers blir turen utsatt til roligere sjø. Tenker 1 overnatting (Kristiansand), med "pause" og bunkring i Egersund traktene. Er det noen som har noen tips?! Kjøre "innaskjærs" fra Bergen på østsiden av Stord?! Er det mulig å ligge i 25kn hele veien der?! ,- eller dra rett ut og vest for Stord. Inn til Egersund så ser det ut som en "lang" omvei. Ta veien inn nordsiden, eller dra inn fra sør? ,-er vel en del 5kn begrensninger der?! Primært lunsj og bunkring (det er vel åpent hele året?!) Alternative bunkingssteder i området? Rute Bergen-Egersund: Rute Egersund-Kristiansand Rute Kristiansand-Sætre ...dette er vel straka veien.... Sitér dette innlegget Link to post
Windy 37 GM Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Hei. Kjørte samme rute fra Bergen til Kristiansand 2 mai 2015 i en Windy 37 GM 2004. Fantastisk fin tur. Vi brukte ca 3t Bergen Haugesund og hadde en liten stopp der for å spise. Haugesund Egersund er et drøyt stykke og vi hadde en del bølger over "sletta" Vi reiste fra Bergen ca kl 1400 og tok derfor en overnatting i Farsund. Turen tok ca 12t. Sitér dette innlegget cruiseren Link to post
Kenneth82 Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Hadde lagt ruta på østsiden av Karmøy (gjennom Karmsundet) om været ikke er eksepsjonelt bra. Du får jo nok av dønninger over Jæren :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 I distanse er det nokså hipsomhapp om dere tar østsiden av Stord eller mellom Bømlo og Stord, og det er bare å guffe på med alt dere har. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Tror du vil like turen innom Egersund jeg har gått inn fra nord begge gangene jeg har gått der. Ene gangen var det flatt hav. Andre gangen var det grov sjø. Begge gangene var det nydelig på innsiden. . :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Inter 9000 Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Flott tur. Du har noe å glede deg til. PS, det er åpnet ny diesel stasjon i Mandal. På Gismerøya (fiskekaia). Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Ask Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Hei Når du skal vidare over Sletto er det litt kortar å køyra på vestsida av Stord. (Nyleio) Du kan stort sett halda stor fart gjennom heile Nyleio. Det er berre eit par tre plassar du bør sakka av. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.