R johansen Startet 25.November.2015 Link til dette innlegget Startet 25.November.2015 Er tilbake med kjøleproblematikken ringte Sabb i Bergen og de mente at jeg burde bytte ventilene i vann pumpa de er jo av plast men sa også at jeg burde bytte ventil huset også men det ser jo bra ut er det bare for og selge? Hva skal temp ligge på i kjøle vannet ? Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 25.November.2015 Link til dette innlegget Svart 25.November.2015 Jeg hadde en SABB G med kjøleproblemer. Den hadde lukka kjøling med Sabb sitt originale kjølesløyfe i messing. Jeg fant aldri ut av det, selv om jeg skifta vannpumpa, nye membraner, sjekka ut for innsnevringer i kjølesystemet etc og etc. Til slutt tenkte jeg meg om, forlenga kjølesløyfen, og drukna bokstavelig alle problemer i mer rikelig tilgang på kulde. Som de sier om franske sykkelgir: "Det er brutalt, men det virker" Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 25.November.2015 Link til dette innlegget Svart 25.November.2015 Vil tro at normal kjølevannstemperatur skal ligge på 80- 90 grader ved ferskvannskjøling. Ved sjøvannskjøling ca. 60 grader. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 25.November.2015 Link til dette innlegget Svart 25.November.2015 (redigert) Jeg hadde Sabb 2G med ferskvanns-kjøling i mange år, alt var levert originalt av Sabb. Motoren var mye brukt, og temp. kom sjelden over 75g. For en sjøvanns-kjølt motor er 60g for varmt, da blir det salt-avleiringer, rundt 45g går bra. Redigert 25.November.2015 av Ballard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 25.November.2015 Link til dette innlegget Svart 25.November.2015 Enig som Ballard sier, har selv saltvannskjølt motor og vis nåla hadde kommet opp til 60 grader på kjølevannet så hadde det vært noe galt. min ligger på rundr 45-50 grader. over 60 grader vill kjølekanalene tette seg av salt avleiring over tid og kan føre til værre ting Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.