Jump to content

Synspunkter på denne fjernkontrollen til vinsj/thruster

phjens

Recommended Posts

Har ingen erfaring med denne,men har en billig kinasak selv som jeg er godt fornøyd med.

Men jeg har vanlige brytere på dashbordet, slik at hvis noe elektronikk skulle feile er det en idiotsikikker analog backup tilgjengelig.

Den du henviser til så helt kurant ut, liten vits å betale over det dobbelte for den til sleipner, er sikkert det samme innholdet ?

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

I utgangspunktet er jeg skeptisk til uoriginale fjernkontrolleren til akkurat vinsj og trusler av disse grunnen.

Vi snakker om store effekter som kan gjøre stor skade ved feilaktig bruk.

Den originale fjernkontrollen til engbo har en toveis kommunikasjon som sikrer utilsiktet bruk. Vil tro at det samme gjelder Sleipners fjernkontroll. Mange billige fjernkontrollere har ikke denne kommunikasjonen. I tillegg er selve radioen i disse fjernkontrollene oftere av dårligere kvalitet.

Lit trist om du ikke er til stede og naboen starter vinsjen eller trusteren din med en fjernkontroll til et leketøy.

Akkurat denne som du referer ti kjenner jeg ikke egenskapene på. Sjekk ihvertfall om den kjører begge funksjoner samtidig

Redigert av JRK (see edit history)

Det vises til at denne har noen "unike funksjoner som man tidligere ikke hadde muligheten til. ". Det opplyses ikke hva dette er ut over at det er trådløs kontroll både for dashbord og håndholdt og som altså virker mot to objekter. (vinsj og thruster). Hva er nytt eller unikt?

Tror egentlig den er helt kurant men sjekk det JRK skrev, dvs at den er sikret mot signaler inn fra nabobåten. Marerittet er om naboen din tukler med vinsjen din når du trenger den som mest.

Tror dette er meget bra. Har selv sleipner baugpropell med engbo vinsj, hvor jeg måte snu + og minus signaler, for å få dette inn på en fjernkontroll.....

Synes levrandører av engbo og sleipner er stive i pris, så jeg stiller meg positiv til konkuranse fra andre produkter. Opplevde av fjernkontrollen fra engbo vinsjen Hadde kort levetid. Etter en rask tlf, sendte engbo ny type gratis i posten uten diskusjon. Dette er noen år siden, men uansett, kaller jeg det uvanlig god service.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...