Jump to content

Trenger info om Onan 7,5kw generator

Andresh

Recommended Posts

Var å kikket på en båt i dag som hadde et lite punkt jeg er usikker på:

Generatoren var en Onan på 7,5kw. Jeg var skråsikker før visning om at disse var på 1500omdr og 3 sylindret motor.

Ble litt overrasket når jeg oppdaget at det stod 3000omdr på motorskiltet. Jeg er nysgjerrig på hvordan disse er på støy.....

Noen som har info om dette?

PS: båten står på land, så fikk ikke testet hvordan støy er. Selger sier selvfølgelig at den er støysvak ;-)

bilde

bilde

bilde

Etter å ha kommet hjem og Googlet litt ser jeg at dette er en Onan 7,5kw MDKWB. Drives av en 3syl Kubota motor på 719cc med 3000rpm/ 50hz.

Setter pris på info fra de som kjenner til denne, vedrørende støy og driftsikkerhet etc.

Er dette noe å samle på, legges det inn bud ila uken ;-)

Godt å se du allerede er på jakt Andresh :-) Kan ikke hjelpe deg med generatoren, men trodde også at alle Onan med 7,5kW og mer var 1.500 rpm. Tydeligvis ikke...

Ser det står P480 på manualen i bildet over. Flott og stor båt :-)

Om aggregatet står langt frem i midten av lasaretten, så sjekk sjekk tilstand og adkomst til pakkbokser under 2 små luker mellom aggregatet og veggen mot motorrommet. Vurder om tilgangen er god nok (spes på SB). Tenker på justering av talgpakningene som var vanlig i den tidsepoken og om du før eller senere må ha ut pakkboksen for bytte fremre cutlesslagre eller tetningen.

Mvh. SAP

Sap: Jakten etter ny båt har pågått ganske lenge egentlig. Helt siden "Dykker" ringte meg angående Ronja. Og nå når jeg ikke har båt lenger har jakten blitt intensivert! ?

Er en P480 ja, en båttype jeg alltid har likt, passer våre behov, samt at jeg blir kvitt 3 fot syken for en god stund!

Må bare prøve å finne ut litt om denne generatoren ombord.....

Redigert av Andresh (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...