Andresh Startet 28.November.2015 Link til dette innlegget Startet 28.November.2015 Var å kikket på en båt i dag som hadde et lite punkt jeg er usikker på: Generatoren var en Onan på 7,5kw. Jeg var skråsikker før visning om at disse var på 1500omdr og 3 sylindret motor. Ble litt overrasket når jeg oppdaget at det stod 3000omdr på motorskiltet. Jeg er nysgjerrig på hvordan disse er på støy..... Noen som har info om dette? PS: båten står på land, så fikk ikke testet hvordan støy er. Selger sier selvfølgelig at den er støysvak ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 28.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2015 Etter å ha kommet hjem og Googlet litt ser jeg at dette er en Onan 7,5kw MDKWB. Drives av en 3syl Kubota motor på 719cc med 3000rpm/ 50hz. Setter pris på info fra de som kjenner til denne, vedrørende støy og driftsikkerhet etc. Er dette noe å samle på, legges det inn bud ila uken ;-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.November.2015 Link til dette innlegget Svart 29.November.2015 Godt å se du allerede er på jakt Andresh :-) Kan ikke hjelpe deg med generatoren, men trodde også at alle Onan med 7,5kW og mer var 1.500 rpm. Tydeligvis ikke... Ser det står P480 på manualen i bildet over. Flott og stor båt :-) Om aggregatet står langt frem i midten av lasaretten, så sjekk sjekk tilstand og adkomst til pakkbokser under 2 små luker mellom aggregatet og veggen mot motorrommet. Vurder om tilgangen er god nok (spes på SB). Tenker på justering av talgpakningene som var vanlig i den tidsepoken og om du før eller senere må ha ut pakkboksen for bytte fremre cutlesslagre eller tetningen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Andresh Svart 29.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2015 (redigert) Sap: Jakten etter ny båt har pågått ganske lenge egentlig. Helt siden "Dykker" ringte meg angående Ronja. Og nå når jeg ikke har båt lenger har jakten blitt intensivert! ? Er en P480 ja, en båttype jeg alltid har likt, passer våre behov, samt at jeg blir kvitt 3 fot syken for en god stund! Må bare prøve å finne ut litt om denne generatoren ombord..... Redigert 29.November.2015 av Andresh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.November.2015 Link til dette innlegget Svart 29.November.2015 Jeg har en 7.5 kw onan ombord. Jeg synes nok den støyer litt. Men det problemet løste den jo greit. Den sluttet å virke. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Andresh Svart 29.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2015 Oisann....Ja da ble den jo støysvak ? Samme type med 3syl Kubota motor Bjørn? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.November.2015 Link til dette innlegget Svart 29.November.2015 Ja. Det ser for meg ut som det er samme agregatet. Men jeg husker ikke rpm. På min. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.November.2015 Link til dette innlegget Svart 29.November.2015 Det er feltviklingene som er problemet på mitt agregat. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.November.2015 Link til dette innlegget Svart 29.November.2015 Finnes nok deler. Men la oss ikke forstyrre tråden til Andresh :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.