kverna@start.no Startet 29.November.2015 Link til dette innlegget Startet 29.November.2015 (redigert) Ser det har vært en del tråder på dette tidligere, men ingen omtaler på store skjermer. Har forøvrig en C120 som fast plotter, og bruker Ipad som "tillegsplotter" til å lage ruter, samt "oversiktsbilde" på tur. Ser nå at samsung har kommet med en 18" android sak til under 8 lapper. Jeg er storfornøyd med ipad og navitronics hd appen. (dog så holder en ipad ikke evig,- og ny ipad pro eller 18" android vurderes). Hvordan er erfaringene med Android Navitronics - og da på så stor skjerm som 18". Noen som har erfaring fra både ios og android? Ipad Pro har også kommet ut, men klarer ikke helt å lese meg frem til om den har 4g kort, eller om den fungerer med GPS på kun wifi verjsonen. her er denne 18" Redigert 29.November.2015 av kverna@start.no (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 29.November.2015 Link til dette innlegget Svart 29.November.2015 18,4 tommer og 2,7 kilo. Ikke akkurat et nettbrett man holder lenge for å se på en film. Som permanentmontert skjerm vil den sikkert fungere fint, men den har dårlig oppløsning sammenlignet med andre nettbrett på 10-12 tommer (og godt kunder kiloen). Hvis den hadde hatt andre innganger så den kunne brukes som TV eller som skjerm for andre dingser så hadde den hatt større nytte. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sun Flyer Svart 29.November.2015 Link til dette innlegget Svart 29.November.2015 Har ett androidbrett på 13,3. Det er ingen ulempe ved så stor skjerm. Det at oppløsningen på skjermen ikke er spesielt stor har mindre betydning for råmaterialet i kartene er ikke spesielt høyoppløst. Jeg er musiker og bruker brettet mitt også som notestativ. Vurderer derfor 18-tommeren selv. Er jo mye mer for pengene enn ipad pro som er latterlig dyr. Men kanskje microsoft surface pro 4 også kan være et alternativ. Synd den mangler innebygd gps.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
ter-av Svart 1.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2015 Jeg har anskaffet den nye iPad Pro, 12,9 tommer, for (blant annet) å bruke denne som plotter på flyen på MorMajor. Med en Simrad-app speiler den da Simrad-plotteren i styreposisjonen nede. Men den kan selvfølgelig brukes som selvstendig plotter. og OBS - da må du ha wifi+cellular-utgaven. Se forøvrig et par blogginnlegg om den nye Pro-utgaven på MorMajor-bloggen. // MorMajor Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Euklid Svart 1.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2015 Ipad Pro har også kommet ut, men klarer ikke helt å lese meg frem til om den har 4g kort, eller om den fungerer med GPS på kun wifi verjsonen. Kun Cellular-versjonen har GPS, se under location på http://www.apple.com/ipad-pro/specs/Om du ikke ønsker å kjøpe toppmodellen kan du bruke en ekstern GPS-kilde. Rent teknisk sikkert en minst like god løsning som noe annet, selv om jeg synes det er ganske greit å ha alt integrert. Sitér dette innlegget Link to post
kverna@start.no Svart 2.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2015 Takk for svar, og tips til bloggen. Da blir det til at jeg tyner litt ekstra liv utav min gamle ipad, for å "spare" til Ipad Pro når den gamle tar sitt siste sukk.. Da slipper jeg iallefall å kjøpe nye androidkart/ - og Havneguiden kart , da jeg kan bruke tidligere kjøp hos itunes videre.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.