Jump to content

Eberspächer hydronic D5WSC, har den innebygget sirkulasjonspumpe?

Sharksjark

Recommended Posts

Fikk en gratis eber som var installert i en diesel kompressor unit for offshore, har begynt å montere denne i båten og kjøpt inn radiatorer,vann slanger etc men så slo det meg at jeg kanskje trengte sirkulasjon pumpe også eller er det en innebygd?

Fikk også med 2 stk kontroll panel, kan jeg koble til 2 styringsenheter til denne?

Redigert av Sharksjark (see edit history)

Bildet viser et litt eldre "minitidsur". Du kan gjerne bruke 2 av disse koblet parallelt til varmeren. Disse har ikke funksjon for lesing av evt. feilkoder. Vedr. sikringsholder, leverer Eberspächer en holder for 3 sikringer(bør være lagervare hos forhandler), men du kan bruke nær sakt hvilken som helst type holder, gjerne for vanlige auto sikringer med flatstift eller glassrørsikringer. 1 x 5A for manøverbrytere, 1 x 20A for varmeren og  1 sikring for evt. varmluftsvifte som tilpasses denne i størrelse. Gammel type porselensikringer bør unngås.

aha, eg tror det blir oppgradering av disse minitidsurene til 2 stk sånne easystart T samt gsm, men det får holde med disse eg har foreløpelig til nye budsjetter blir tildelt båten over ny året:-) da kan jeg bygge opp lednings nette med egne sikringer, skal få sviger til å hjelpe meg med det, men ser på lednings nette som selges på ebay at det er satt in ett "rele" også, se link:

http://www.ebay.com/itm/EBERSPACHER-HEATERS-D3WS-D4WS-D5WSC-Wiring-loom-or-harness-FREEPOST-/171226347762?hash=item27dde2b8f2:g:2QcAAOxyRhBS4pgE&vxp=mtr

Linken ser ut til å vise en standard kabel for montering i bil, releet for å styre varmeapparatviften.

Det enkleste du kan gjøre er å montere en av/på bryter på hvert av de stedene du vil kjøre varmeren ifra.

Vær også klar over at enkelte bryterpaneler sammen med vannvarmere har en tidsbegrensning på drift på maks 120 minutter som ikke lar seg overskride, mens andre kan stilles til uendelig drift.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...