Sharksjark Startet 4.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 4.Desember.2015 (redigert) Fikk en gratis eber som var installert i en diesel kompressor unit for offshore, har begynt å montere denne i båten og kjøpt inn radiatorer,vann slanger etc men så slo det meg at jeg kanskje trengte sirkulasjon pumpe også eller er det en innebygd? Fikk også med 2 stk kontroll panel, kan jeg koble til 2 styringsenheter til denne? Redigert 4.Desember.2015 av Sharksjark (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 4.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 Sirkulasjonspumpen er innebygget. Hvis det er en 12V varmer har den også doseringspumpen innebygget. 24V versjonen har den eksternt. Sitér dette innlegget Link to post
Sharksjark Svart 4.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 Takk, det er ein 24volt så den står montert på siden i brakketen som eberen kom i:-) Sitér dette innlegget Link to post
Sharksjark Svart 4.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 Tror du jeg kan koble til 2 stk betjenings panel på denne, tenkte å ha ett i styrehus og et på lugaren? Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Dersom bryterpaneler er kompatible med hverandre, kan flere benyttes på samme varmer, f. eks. 2 stk Easystart T og en fjernkontroll eller GSM. En må velges som "master" og resten som "slaver". På "master" kan du da lese ut feilkoder, mens "slavene" kun er for start/stopp, og signalene går via "master". Sitér dette innlegget Link to post
Sharksjark Svart 7.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 okay, takk. jeg skal sjekke opp disse to bryter panelene, jeg tar bilder av dei så kan kanskje du bekrefte om dei går isammen:-) Sitér dette innlegget Link to post
Sharksjark Svart 7.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 https://baatplassen.no/bildearkiv/58/58294/eber_panel.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Sharksjark Svart 7.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 ser også ut som jeg trenger ein sikrings holder til denne pakken for å få det koblet dette isammen, noen som vet hvor i norge jeg kan få kjøpt det?? finner en levrandør i danmark men sender ikke til norge... Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Bildet viser et litt eldre "minitidsur". Du kan gjerne bruke 2 av disse koblet parallelt til varmeren. Disse har ikke funksjon for lesing av evt. feilkoder. Vedr. sikringsholder, leverer Eberspächer en holder for 3 sikringer(bør være lagervare hos forhandler), men du kan bruke nær sakt hvilken som helst type holder, gjerne for vanlige auto sikringer med flatstift eller glassrørsikringer. 1 x 5A for manøverbrytere, 1 x 20A for varmeren og 1 sikring for evt. varmluftsvifte som tilpasses denne i størrelse. Gammel type porselensikringer bør unngås. Sitér dette innlegget Link to post
Sharksjark Svart 7.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 aha, eg tror det blir oppgradering av disse minitidsurene til 2 stk sånne easystart T samt gsm, men det får holde med disse eg har foreløpelig til nye budsjetter blir tildelt båten over ny året:-) da kan jeg bygge opp lednings nette med egne sikringer, skal få sviger til å hjelpe meg med det, men ser på lednings nette som selges på ebay at det er satt in ett "rele" også, se link: http://www.ebay.com/itm/EBERSPACHER-HEATERS-D3WS-D4WS-D5WSC-Wiring-loom-or-harness-FREEPOST-/171226347762?hash=item27dde2b8f2:g:2QcAAOxyRhBS4pgE&vxp=mtr Sitér dette innlegget Link to post
Sharksjark Svart 7.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 tusen takk for all hjelp I.M.S :-) Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Linken ser ut til å vise en standard kabel for montering i bil, releet for å styre varmeapparatviften. Det enkleste du kan gjøre er å montere en av/på bryter på hvert av de stedene du vil kjøre varmeren ifra. Vær også klar over at enkelte bryterpaneler sammen med vannvarmere har en tidsbegrensning på drift på maks 120 minutter som ikke lar seg overskride, mens andre kan stilles til uendelig drift. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.