danielo Startet 5.Desember.2015 Del på Facebook Startet 5.Desember.2015 Hei. Monterte ny starter på en Yahama 50hk i dag da den gamle var gåen, tror jeg.. Jeg skrudde av hovedstrømmen og demonterte den gamle og monterte den nye akkurat likt. Da jeg skrudde på hovedstrømmen igjen begynte starteren og gå, selv om nøkkelen sto i neutral posisjon. Ingen endring når jeg vrei den over i "start-posisjon". Kort summert så går starteren uavhengig av tenningslås. Noen forslag ? Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 5.Desember.2015 Del på Facebook Svart 5.Desember.2015 Det vil være en fordel om du hadde lagt ved et bilde av starteren. Fortell mer om hvordan du har koblet den. Legger ved tegning av en starter. Sitér dette innlegget Link to post
danielo Svart 5.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2015 Sitér dette innlegget Link to post
danielo Svart 5.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2015 Koblet den akkurat likt som den originale som sto der! Øverst går vel direkte til batteri, og den litt mindre helt nede på starteren går til et relee? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 5.Desember.2015 Del på Facebook Svart 5.Desember.2015 Den nederste raude ledningen må gå til eit rele, og det er vel all grunn til å sjå på om feilen ligg der. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 5.Desember.2015 Del på Facebook Svart 5.Desember.2015 Du må finne ut hva ledningene går til. Følg den øverste og se hva den fører til. Så sjekker du den nederste og følger den helt fram til der den er koblet. Sitér dette innlegget Link to post
Ole73 Svart 5.Desember.2015 Del på Facebook Svart 5.Desember.2015 (redigert) Heisann Hadde samme problem på evinruden vår feilsøkte allt var bare en liten bit av den gamle ledningen som laget problemet. Kan å vere at den nye starteren har byttet om på di små koblingene + (styrestrøm) og - jordingen (svart) Bilde er for omc men er samme type koblinger. Redigert 5.Desember.2015 av Ole73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ole73 Svart 5.Desember.2015 Del på Facebook Svart 5.Desember.2015 Er det gummi / plast skive mellom den røde (startrelé/solanoid) starter Sitér dette innlegget Link to post
danielo Svart 5.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2015 Det fungerte jo på den gamle starteren, som er identisk med den nye! Sitér dette innlegget Link to post
Ole73 Svart 5.Desember.2015 Del på Facebook Svart 5.Desember.2015 Ja men om dem har byttet ledningene inni starteren så ser du ikke det ? Eller ta alle ledninger av å gjør alt på nytt, rød ledning på starter til relé. Hovedstrøm ( +) på relé. Di 2 små som er igjen da kan du prøve å skifte plass på Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.