PiperBill Startet 5.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2015 Beklager at jeg skriver på engelsk men jeg sliter litt med norsken når det blir slike tekniske ting. Svar gjerne på norsk :-) I need to pull an Aquadrive CV joint apart to release the prop shaft in order to get at the "pakkboks" to change to seals. I have pulled most of it apart but the prop shaft will not budge from the flange in the thrust bearing. I have spayed it with WD40 and hammered it for about an hour to try to free it up but it just will not move. I have also tried to release it by hammering the prop end of the shaft inwards. I'm looking for tips on what to do next. I thought maybe torching the flange to expand it a little and keep hammering it. I'm a bit sceptical about using an open flame down in the engine room though with oil and maybe gas fumes down there. Also the heat might damage the thrust bearings in some way. It's really difficult to get at in any case. Laying up on top of the engine I can just reach. I don't want to have to pull the engine out just for the sake of changing 2 simple seals. Any tips would be most appreciated Bill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Janoho Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 (redigert) Hvis jeg forstår teksten og bildet ditt rett vil jeg foreslå en slik avtrekker. Mål dog diameter mellom boltene før du går ut og kjøper http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Demonteringsverktoy-2000019463/ Bruk gjerne litt varme når du spenner den opp Sjekk også om boltene er lange nok, du må demontere boltene som står i bildet og sette inn boltene fra avtrekkeren gjennom skottet/platen og feste med muttere på baksiden Redigert 22.Desember.2015 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 24.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2015 Tusen takk for det Janoho. Det skal jeg prøve neste gang men denne gangen måtte jeg ta vinkelsliper og kappe akslingen. Takk og God Jul :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.