rockmoen Startet 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Desember.2015 Hei.Finner ikke lengre Aceton på Biltema`s hjemmeside. Ser også at Gjøco sier at Aceton er utgående produkt. Finnes det alternativ til aceton når det gjelder rengjøring før støping av glassfiber? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Det finnes et bedre alternativ. Styren. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 hvordan er det å få tak i ? (kan ikke huske å ha sett det i hyllene noe sted...) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
alidal Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Har kjøpt det på Biltema i Haugesund lenge etter det forsvant fra hjemmesiden.... Vet ikke om det finnes i andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Aceton bruker jeg da til alt mulig, så synd om dette utmerkede produktet forsvinner. Jeg har Biltema 5 min gangvei unna, og diverse byggvarehus innen 5 min kjøring. Så imorgen blir den en liten biltur rundt for å kjøpe opp et par tre flasker. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S AIOLOS Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Jeg har senest for en uke siden kjøpt på Jernia i nabolaget her. Håper ikke det blir vanskelig å få tak i senere. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Problemet er vel at hvis du blander aceton med #%^*+<{!, rører godt og lar det stå natta over, har du ei skikkelig bombe. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fjordgubbe Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 (redigert) Stemmer dette. Har kjøpt inn litt for å sikre meg, men ikkje til å lage bomber av. Var ikkje klar over dei var slutta å selje det. For dei som har interesse i den lei, er sprengstoffet aceton-peroksid , er flytande og var vel ein av grunnane til at me ikkje fekk ta med flytande væske på fly. For dei som kunne tenkje seg litt til fyrverkeri til nyttår, men ikkje å anbefalle, finn du lett ingrediensar og blanding på nettet. Redigert 7.Desember.2015 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Kan ikke skjønne at det skal være ett utgående produkt, på BT i Skien har de liters bokser i massevis. Og det til en grei pris, kjøper stadig vek en boks, er ett fantastisk rengjøringsmiddel. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
rockmoen Svart 7.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Står ihvertfall ikke lengre på hjemmesiden til Biltema. Malingprodusenten Gjøco har denne beskjeden: http://www.gjoco.no/nb-NO/Produkter/Aceton.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5475123 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Andboats Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Var på Maritim i går, de hadde hyllene fulle. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Sjekket opp Maxbo her på Skjetten (den største Maxbo butikken i landet), og der hadde de 4 stk litersflasker på lager. Men i stedet for å kjøre dit, tok jeg først en svipp innom Biltema. Og der sto det stablet 70 - 80 litersbokser i hyllen! Dermed ble det å handle et par liter der. Og rent økonomisk var nok ikke det dumt. Der kostet 1 liter kr.69,90. Hos Maxbo var prisen pr. liter kr.219,- !!!! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
finnmarken Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Ja, det er faktisk ganske "sykt" hvor mye billigere Aceton er på Biltema enn andre steder. Jeg har heller ikke merket noen forskjell. Tror jeg også må ta meg en tur på Biltema dersom Aceton forsvinner. Sitér dette innlegget Link to post
as1980 Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Som jeg forstår så er aceton lovlig men ved mistenkelige kjøp skal det rapporteres. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/solgte-bombekjemikalier-til-breivik---na-satser-nettbutikken-i-norge-igjen-1.12147996 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Kan prisforskjellen ha noe med renheten å gjøre? I en periode da jeg jobbet hos FFI (Forsvarets Forskninginstitutt) brukte jeg mye aceton som vi kjøpte i i 10 - 20 liters beholdere. Og da spesifiserte vi alltid "kjemisk ren" aceton i bestillingene. Acetonen ble forresten brukt til å vaske kullfiberbørster før vi monterte disse i sjøvannsbatterier. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hakkannen Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Som jeg forstår så er aceton lovlig men ved mistenkelige kjøp skal det rapporteres.Så gjerne kveldens innkjøp blir rapportert? Bruker minst et par liter aceton i året til diverse prosjekter, dette burde holde de neste 5-10 årene.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Heh.. jeg har brukt over 30liter bare i år ? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Er vel kanskje det mest helsevenlege løsningsmiddelet som finst utenom rødsprit (som kan drikast). Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 .. jeg trodde det var mer skummelt enn det står..: https://en.wikipedia.org/wiki/Acetone Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
as1980 Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Hakkannen pst på døra di nå. ..... er ikke ekspert men det er vel mye større kvanta vi snakker da Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Ikkje sikker på det, kan bli ei bra bombe. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 (redigert) Virkning på organismen: Aceton er et av de minst giftige tekniske løsemidlene. Arbeidere som utsettes for store konsentrasjoner av aceton kan likevel bli søvnige og påføres irritasjonsvirkninger i luftveiene. Stoffet er lett hudirriterende og fører til uttørring av huden. Innånding av meget høye luftkonsentrasjoner kan føre til narkose og koma. Langvarig påvirkning av lave luftkonsentrasjoner over flere måneder eller år kan medføre hodepine, tretthet, sår hals og kronisk hoste. Ved ulykker som fører til bevisstløshet eller koma, må den forulykkede umiddelbart bringes til sykehus. Er saksa frå leksikonet. Redigert 8.Desember.2015 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Heldigvis må PST gjøre en skikkelig innsats for å finne døra mi, for merker jeg at de er på sporet flytter jeg bare båten Men spørs om jeg ikke burde kjøpt inn noen bokser til jobb også, rødsprit er ubrukelig som skikkelig avfetting. Var innom en litt proffere fargehandel på Forus etter besøket på Biltema. Spurte innehaveren om dette med aceton. Ifølge ham var det ikke utenkelig at aceton kom til å bli forbudt solgt til privatfolk etter hvert (selv om han ikke kunne fatte grunnen), men foreløpig er det ingen begrensninger for hans del å ta inn aceton i butikken. Gode gamle Lynol får han ikke tak i lengre sa han, så han merket tydelig at lovverket strammes inn og flere og flere (gode) produkter forsvinner fra butikkene. Innendørs oljemalinger er nesten helt ute av bildet nå. Som vi også ser med tanke på den utmerkede PU-malingen Biltema og andre har faset ut nå i høst. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 9.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2015 Har ikke sett eller merket noe tilbakeholdenhet hos noen av de store byggvarehusene som Maxbo eller Monter hyllene er fulle av deres dyrbare aceton veske. nesten billigere å gå på polet og kjøpe seg en flaske akevitt snart. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK. Fairline 31 Targa 1996 mod 2xAD41P Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.