sebba2 Startet 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 8.Desember.2015 Heisann folkens! Jeg opplever at det kommer VANN ut av et lite hull under blokka fra motoren. Har noen andre opplevd liknende greier? Er ganske stresset her nå, med motor jeg ikke har fått prøvd på sjøen etter kjøp! På forhånd tusen takk! -Sebba2 Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Lazyjack Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Det skal være slik så du kan se at kjølevannspumpa gjør jobben sin. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 bilde ! ikke godt å si utifra beskrivelsen Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 8.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 kan prøve å skaffe bilde, ja ! Tror ikke jeg tok noe bilde mens dette skjedde men.. skal se i dag og ta et bilde av den. Du kan si at det kommer vann fra et hull på "enden" av blokka, så egt under pluggene Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
sebba2 Svart 8.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Håper egentlig at den viser at noe med kjølinga er dårlig, og ikke korrosjon osv? Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Lazyjack Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Det skal være slik så du kan se at kjølevannspumpa gjør jobben sin. Jeg får kanskje modifisere svaret mitt til at om det kommer en fin stråle ut av et lite rundt hull så er det OK. Pipler det ut av en sprekk e.l. er det selvsagt ikke OK. Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 8.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Vel det er ikke en "fin stråle" for å si det sånn. Det renner bare litt ujevnt hele tiden.. Bilde: https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50693/1145cf02-f998-48c5-83af-fcc0f9bdb748.jpg Har ikke mulighet til video/bilde mens motoren går, da undervannshuset er på kjøkkenbordet for service. Impelleren som sto i fra før ser NY ut, ingen cracks mm. Men tenker at kanskje dette har noe med termostaten og gjøre, kanskje at vannet blir høyt nok i mengen til at det kommer ut i "avløp", som gir tegn til det?? Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Lazyjack Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 kanskje at vannet blir høyt nok i mengen til at det kommer ut i "avløp", som gir tegn til det?? Hmm, ikke helt enkelt å skjønne hva du mener med dette. Bildet var vel heller ikke direkte sylskarpt men kanskje noen andre her får mer utav det. Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 8.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Mente at kanskje termostaten ble overfylt og alt vannet ikke kom ut fort nok? Og da kommer vannet ut der under blokka. Beklager at bildet er dårlig men en ser jo hvor vannet kommer ut. Noen andre som har tips? Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
sebba2 Svart 9.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2015 Vær så snill folk... Må vite dette snares mulig Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Diddn Svart 13.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 Det skal ikke komme vann ut av røret på toppen nei. Det skal komme ut fra stammen eller i underkant av motorblokken utenfor motor med dekselet på. Kan tyde på at kjølekanalen er sprekt/hull i. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 13.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 (redigert) https://m.youtube.com/watch?v=Iujs0hvo6yw https://m.youtube.com/watch?v=uFldG7ZRGrQ Redigert 13.Desember.2015 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 17.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 Oook hva vil dette si? Kan jeg ikke bruke motoren nå, eller går det ann og fikse det hvis jeg finner ut hvor det er lekkasje? Virker litt rart, for det er nesten "lagt opp" til at det skal komme ut vann der?? Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Diddn Svart 17.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 Det vil si at du må bytte toppen før du kan bruke motoren, ellers vil det samle seg vann og salt rundt motorblokken som igjen vil føre til korrosjon. Vet ikke om du klarer å reparere den gamle toppen men mest sannsynlig må den byttes dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 18.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2015 Ok, tusen takk for svar, diddn! Jeg skal ta med motorn inn i garasjen, og ta av toppen og håpe ingen skruer knekker mm. Må jo prøve og fikse toppen, men om jeg ikke klarer det, hvor får jeg tak i ny billig? Motoren har påkostet mye, og ikke engang vært prøvd på sjøen enda. På forhånd takk!! Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
sebba2 Svart 18.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2015 Har ogå et annet spørsm. : det virket sist gang som at motoren ikke fikk fullt turtall! Den stod og dabbet oppogned på turtallet når jeg ga full gass. Hadde ute forgasser og renset opp uten bedre resultat. Lurer litt på om den får ujevn bensintilførsel. Siden tanken jeg bruker orginal og slangen er egt forstor men har på slangeklemme, så er litt frustrert! Hva skjyldes dette? Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
sebba2 Svart 27.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2015 Da har jeg en ny oppdatering. Idag tok jeg av toppen på motoren. Ble ganske overassket?. Toppen så rimelig jævelig også. Så jeg gjorde dette reint og begynte å feilsøke lekkasjen.Det var enden på vanntunellen i topplata som var blitt om til kjeks?. Så jeg vippa ut den med et flattjern. Så lagte jeg en ny "propp" av mykplast. Etter mye finpussing passet den og glei inn med hammerdunking. Toppakninga så også forjævelig ut, bestilte ny på ebay. Møtte også på noen ubehagelige opplevelser..blandt annet: Ny oppdatering imorgen. Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.