Jump to content

Vann ut av lite hull under blokk? -Suzuki DT9.9 1983

sebba2

Recommended Posts

Vel det er ikke en "fin stråle" for å si det sånn. Det renner bare litt ujevnt hele tiden..

Bilde:

https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50693/1145cf02-f998-48c5-83af-fcc0f9bdb748.jpg

Har ikke mulighet til video/bilde mens motoren går, da undervannshuset er på kjøkkenbordet for service. Impelleren som sto i fra før ser NY ut, ingen cracks mm.

Men tenker at kanskje dette har noe med termostaten og gjøre, kanskje at vannet blir høyt nok i mengen til at det kommer ut i "avløp", som gir tegn til det??

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Ok, tusen takk for svar, diddn! Jeg skal ta med motorn inn i garasjen, og ta av toppen og håpe ingen skruer knekker mm. Må jo prøve og fikse toppen, men om jeg ikke klarer det, hvor får jeg tak i ny billig? Motoren har påkostet mye, og ikke engang vært prøvd på sjøen enda. På forhånd takk!!

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Har ogå et annet spørsm. : det virket sist gang som at motoren ikke fikk fullt turtall!

Den stod og dabbet oppogned på turtallet når jeg ga full gass. Hadde ute forgasser og renset opp uten bedre resultat. Lurer litt på om den får ujevn bensintilførsel. Siden tanken jeg bruker orginal og slangen er egt forstor men har på slangeklemme, så er litt frustrert! Hva skjyldes dette?

• 2 uker senere...

Da har jeg en ny oppdatering. Idag tok jeg av toppen på motoren.

bilde

Ble ganske overassket?. Toppen så rimelig jævelig også.

bilde

Så jeg gjorde dette reint og begynte å feilsøke lekkasjen.Det var enden på vanntunellen i topplata som var blitt om til kjeks?.

bilde

Så jeg vippa ut den med et flattjern. Så lagte jeg en ny "propp" av mykplast. Etter mye finpussing passet den og glei inn med hammerdunking.

bilde

Toppakninga så også forjævelig ut, bestilte ny på ebay.

bilde

Møtte også på noen ubehagelige opplevelser..blandt annet:

bilde

Ny oppdatering imorgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...