Jon-Kåre Svart 11.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2015 Ser den Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
NOR2138 Svart 11.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2015 Min mening er at det bør være fler alternativer. For gamle travere og folk med tilknyttning til stedet holder det nok med en luke til penger og/eller skilt med kontonummer. For gjennomreisende som ikke bryr seg så mye om stedet bør det være enklest mulig å betale når man er der. Helst uten kontanter, da det for mange tilhører fortiden. Blir det for mye ståk med betalingen, er det nok desverre mange som heller lar være. Som ny på sjøen har jeg ikke kommet over en felles app som brukes, og det er ikke sikkert jeg hadde giddet pare visakortet mitt med en app, for en gangs bruk. Da er jeg heller mer tilhenger av "sms brygge 120 til 1918". Om det er jobben som betaler eller hvem det er, er ikke anleggseiers problem. (Man må som regel betale for alle varene i butikken, selv om det ikke er til seg selv) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 11.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2015 Praktisk alternativ for alle besøkende: Oppgi bankkontonummer. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2015 Postkasse + tlf nr for de to-tre største betalinsappene, kontonummer og evt. en sms tjeneste (koster vel penger?). Dvs en postkasse og et skilt pluss en telefon og litt arbeid. Da må jaggu det meste være dekka :-) Så kan en jo evaluere etter en sesong eller to og fase ut det som gir mest mas og minst inntekt. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 11.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2015 Vi lever i 2015. Tlf nr med vips eller lignende. Så får heller de "meget få" som ikke har nåtidens løsninger ligge gratis. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
sjørøver-viking Svart 11.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2015 Fordel at der er god dekning eller wifi når man går for app-løsning da. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2015 Jeg er for myk tvang. Dyrere for de som påfører tjenesteyter ekstra arbeid. Mao, høyere kontantpris. Eller for å tilfredsstille de som alltid mener gulerot fremfor tvang. Avslag til alle de som betaler på den måten som er minst kostnadsdrivende for tjenesteyter. Mao billigere for de som bruker vipps eller tilsvarende. ;-) Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Go marina har ikke app for andre system en ios og Android! De har derfor en begrenset del av markedet. Det er viktig å ha en løsning som gir alle en fair sjanse til å betale. Samtidig som det ikke krever altfor mye administrasjon. Om dere har en bryggekanten som tar bryggeriene om kvelden, så kan han ta inn cash og kort hvis han har en izetlle terminal Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Jon-Kåre Svart 12.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Dette er på en øy uten fastboende så ingen havnevert Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Go marina har ikke app for andre system en ios og Android! Skjønner ikke poenget med Go Marina lengre all den tid de tar en solid "cut" av betalingen og alle andre betalingsapper nå brukes gratis... og er vesentlig enklere å bruke i tillegg. Tror nok Go Marina vil måtte floppe relativt snart. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinbåt Svart 13.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 Kontant er enklest, men minuset er jo at folk stort sett ikkje har kntanter på seg. Men er det mobildata dekning i området er jo nettbank eller mobilbank dei fleste har no til dags. Ergo, konvolutter for kontat betaling + et kontonummer besøkende kan betale til. Vil tru at dei fleste andre løysinger koster penger i investering og drift at besøk like godt kunne vore gratis? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 13.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 Jeg er for myk tvang. Dyrere for de som påfører tjenesteyter ekstra arbeid. Mao, høyere kontantpris. Eller for å tilfredsstille de som alltid mener gulerot fremfor tvang. Avslag til alle de som betaler på den måten som er minst kostnadsdrivende for tjenesteyter. Mao billigere for de som bruker vipps eller tilsvarende. ;-) Resultat: De som blir straffet etter ditt "myk tvang" prinsipp lar enten være å betale, velger å betale samme pris som app folket eller velger å holde seg unna. Hadde jeg kommet til en brygge der jeg måtte betale en ekstra "myk tvang" avgift fordi jeg ikke har den rette dingsen ville jeg ikke følt meg velkommen. Jeg ville antagelig forsøkt å finne en annen havn. Slike "mye tvang" systemer kan fort føre til mindre omsetning. Kontant eller giro man kan betale over nettbank må være løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 13.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 Er dette myk tvang? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 Nei, bare presisering av regler. Det blir vel som at dersom en ikke betaler på oppsatt automat, men venter til kontrollør kommer rundt om kvelden med portabel kortleser må betale ekstra. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
valvolainen Svart 13.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 Kasser til å putte penger i idag skriker etter å bli brutt opp og vandalisert, kan fort koste mer å 'drifte' enn å la de som kun har kontant seile uten å betale. Vipps pluss kontonummer får min stemme. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 13.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 (redigert) Nå kan jo vi sette "brevsprekkenr" rett i veggen men greier ikke å Google frem et slikt beslag Redigert 13.Desember.2015 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
quantumduck Svart 14.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 Husk at ikke alle har smarttelefon. Betaler ofte parkering med sms. Det burde funke for ganske mange, og er enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 14.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 Jada :-) Vel de er oftest litt større, båtene. 40 + kanskje. Men å forklare bedre ? Tja. Når kassa sjekkes mot reg nr og datoer som er kjent, så viser det at de større dyrere båtene har oftere forlatt havna uten å betale en de mindre båtene. Beklager om ordvalget var kvasst ? Anlegget her er stort sett ubetjent tror jeg? Kanskje man kan sette opp et lite skilt om at det er tv-overvåket? Tror ikke det er noe krav om at det faktisk må være tilfellet, selv om man setter opp et slikt skilt, og det kan sikkert friste noen av de svakeste sjelene til å gjøre opp for seg ... Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 14.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 Praktisk alternativ for alle besøkende: Oppgi bankkontonummer. Det bør jo funke for de fleste, men som eneste alternativ tror jeg det fører til at mange "glemmer" det... eller rett og slett glemmer det. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 Nei litt privat må det være når du legger deg til på en fraflyttet øy Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 De fleste har alltid kontanter med på båttur. Det er fortsatt så mange tjenester man er avhengig av penger for å benytte, at uten kontanter blir det kjedelig. Dykkeren,is i kiosken,avisgutten, fisk på brygga, havneavgift osv. Men vips høres ut som en kjekk sak. Det har eg lyst å lære meir om :-) Både vips /sms til xxxx høres ut som gode løsninger, i tilleg til konvolutt i kasse. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.