Jump to content

Hvor mange sikringer på VHF?

Bisse

Recommended Posts

Sikringen ved VHF'n og den på tavlen, har to forskjellige funksjoner. Den ved VHF'n har som hovedformål å sikre selve VHF'n og er bare noe større enn maksimalt strømtrekk i enheten slik at feks. en kortslutning i selve apparatet løser ut sikringen før hele enheten brenner opp. Den andre sikrer hele kursen mot VHF'n, og størrelsen på denne sikringen står i forhold til kablingen mot VHF'n. Så, - bruk begge sikringene.

Ups, så ikke innlegget ditt JRK, men vi er jo enig, så da er det vel greit.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Glassikringer i seg selv, er vel ikke noen dårlig sikring. Men jeg er enig at mange av disse holderne som settes på ledningen, er heller tvilsomme. For utstyr av en viss kvalitet, det være seg VHF eller noe annet, er gjerne glassikringen montert integrert i enheten. Da settes sikringen inn i en åpning med "skruplugg" som holder den godt og stramt på plass.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...