-morten- Startet 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 12.Desember.2015 Hei vet det finnes en tråd her fra før, men fant den ikke igjen. Etter å ha sittet å sett på båtbilder fra sessongen så hadde det vært en tanke å ta med båten til sørlandet i sommer utenfor fellesferien kansje.. Det ser ut som jeg kan ta kurs for førerkort B96 , jeg som ikke har BE. Har ikke lov å dra båten på B sertifikat. Min tanke var å ta med båten fra Trondheim ned til Lillesand og ha base der. ta inn på Hotellet ved gjestehavna, da boforholdene på en 6metersbåt er litt kummelige Jeg har selv seilt Blindleia felere ganger med MTB, men da var det jo ikke tid til å bade eller ta utflukter..Hadde vært veldig flott og utforsket områdene rundt på egen kjøl. Ev. gått ned til Kristiansand også, eller så er det jo bare å ta opp båten å sjøsette ved en annen sørlandsby. Jeg liker veldig godt Grimstad, Arendal og Kragerø også. Vi har en meget fin kyst i Trøndelag/Møre også, men vi har ikke samme varmen i sjøen og like stabilt vær.. Spørsmål som melder seg er jo da selfølgelig: -Hvor er det egnede ramper/steder for å sjøsette fra båthenger. Har subaru med 4x4 og lavgir som er bra egna til å dra med -steder med bensinpumpe ved kaia, men her er vel ikke samme problem som på trøndelagskysten med langt i mellom fyllesteder. -Tips til steder å besøke/legge til/utflukt/severdigheter/strender og badeplasser. Ikke bare der båtene går i kø. Ellers er det lite vintervær her i Trøndelag, men fint uansett å mimre over sommer sol og båtliv. Trøndelag 2015: Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kenneth82 Svart 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Glalaks har sikkert mange gode tips og erfaringer fra sin tur i sommer, tok samme stuntet med båt på henger :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Det er fire båt ramper her I Arendal . Du kan sette ut båten I Nidelva her I Arendal. Å dermed få den ferskvannspylt når du skal ha den opp igjen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.