Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

navid skrev On 13.12.2015 at 14.41:

Ja, da er de høye damer og herrer enige om en Klimaavtale. Hva vil det bety for oss båtfrelste med motorer som går på fossilt brennstoff?

Blir avgiftene på bensin og diesel så skyhøye at vi pensjonister og de med vanlige lønnsinntekter ikke har råd til, og dermed ikke kan bruke båtene til fritid og rekreasjon lengre?

Er det teknisk mulig å bygge om mine to gamle volvoer til å forbrenne hydrogen? Eller vil det bli så omfattende og dyrt at jeg bare skal glemme det, og la båten ligge i fortøyningen?

Nå tror jeg erkjennelsens tid nærmer seg.

Det innrømmes fra vitenskapelig hold at man har tatt feil!

Det er første gang jeg ser at noen tør å innrømme dette så tydelig.

Artikkkelen i "Times" som jeg linker til, krever innlogging.

Her er en kommentar på engelsk, der jeg selv fant dette....

Det vil ta lang tid for våre politikere å innrømme at de tok feil, og mange skal forsøke å komme ut av det med æren i behold også. Det tar tid for de fleste å vende tilbake til virkelighetens verden, særlig for de som har gått høyt på banen for å "redde kloden fra den sikre undergang".  Det er det samme hver gang.

(Men, først skal nok de som tør å si fra om dette, kritiseres og degraderes. Deretter skal egne tanker og utsagn modifiseres hos noen av våre politikere, slik at det ser ut om om man var mer nyansert. Men til slutt vil erkjennelesen manifestere seg (feste seg). Først da kan vi vende tilbake til en mer realistisk samfunnsdebatt om miljø og luftforurensning. Da kan vi finne tiltak som virker også.

Vi har vel tid til å tilpasse politikk og faktasjekking, og det er ingen grunn til å snu verden på hodet for dette heller. Men noen bør vel gå i seg selv og ta fram litt av egen ydmykhet, vil jeg tro. Hvis den finnes.)

Mizar

Mizar

navid skrev On 13.12.2015 at 14.41:

Ja, da er de høye damer og herrer enige om en Klimaavtale. Hva vil det bety for oss båtfrelste med motorer som går på fossilt brennstoff?

Blir avgiftene på bensin og diesel så skyhøye at vi pensjonister og de med vanlige lønnsinntekter ikke har råd til, og dermed ikke kan bruke båtene til fritid og rekreasjon lengre?

Er det teknisk mulig å bygge om mine to gamle volvoer til å forbrenne hydrogen? Eller vil det bli så omfattende og dyrt at jeg bare skal glemme det, og la båten ligge i fortøyningen?

Nå tror jeg erkjennelsens tid nærmer seg.

Det innrømmes fra vitenskapelig hold at man har tatt feil!

Det er første gang jeg ser at noen tør å innrømme dette så tydelig.

Artikkkelen i "Times" som jeg linker til, krever innlogging.

Her er en kommentar på engelsk, der jeg selv fant dette....

Det vil ta lang tid for våre plitikere å innrømme det, og man skal fosøke å komme ut av det med æren i behold også. Det tar tid for de fleste å vende tilbake til virkelighetens verden, særlig for de som har gått høyt på banen for å "redde kloden" fra den sikre undergang.  Det er det samme hver gang.

(Men, først skal de som tør å si fra om dette, kritiseres og degraderes. Deretter skal egne tanker og utsagn modifiseres hos noen av våre politikere, slik at det ser ut om om man var mer nyansert, men til slutt vil erkjennelesen manifestere seg (feste seg). Vi kan så vende tilbake til en mer realistisk samfunnsdebatt om miljø og luftforurensning. Vi har god tid til å tilpasse politikk og faktasjekking, og det er ingen grunn til å snu verden på hodet for dette heller. Men noen bør vel gå i seg selv og ta fram litt av egen ydmykhet, vil jeg tro. Hvis den finnes.)

• Create New...