Jump to content

Edit History

Honduras

Honduras

At det hjelper på miljøet lokalt er udiskutabelt. Jeg sitter heller innelåst 30 minutter i garasjen med min elbil igang kontra hvilken som helst fossilbil. En halvtimes kø i Opera-tunellen full av Elbiler vil være helt udramatisk. Løser jeg allverdens problemer...overhode ikke.

Men jeg kommer meg dritbillig til jobben, og jeg belaster lokalmiljøet mindre enn jeg gjorde før. Av disse to teller det første mest for meg. Statens insentiver med 0 i avgift, 0 i moms, 0 i bompenger, 450,- i årsavgift og tilgang til kollektivfeltet virker 100% for meg pr dags dato. Her kommer det sikkert endringer etterhvert, men det kommer aldri til å bli like dyrt som fossilbil. Det toget har gått for fossil-forkjemperne.

Se bare på bomringen i Oslo. Nå er det snakk om kr 10,- for elbiler i rush'en. Helt greit, jeg lever godt med det. Fossilene må betale ca 50(B) eller 60(D). Også greit for meg :wink:

 

For å forsøke å konkludere. Når det finnes et bedre og rimeligere alternativ som fungerer(ref dagens elbiler for matpakke-kjørere), ser jeg ingen grunn til å klamre seg fast i fossil-teknologi av rent nostalgiske grunner. Hvis jeg kan gjøre "repower" på min båt om 6-8 år og få et alternativ som gir meg 1/10 av drivstoff-utgiftene, forsvinnende lite vedlikehold og ingen eksos og drivstoff-klin/likt i båten til samme eller rimelige pris enn en på ny bensinpåhenger, er det ingen vei tilbake for min del. 

 

Honduras

Honduras

At det hjelper på miljøet lokalt er udiskutabelt. Jeg sitter heller innelåst 30 minutter i garasjen med min elbil igang kontra hvilken som helst fossilbil. En halvtimes kø i Opera-tunellen full av Elbiler vil være helt udramatisk. Løser jeg allverdens problemer...overhode ikke.

Men jeg kommer meg dritbillig til jobben, og jeg belaster lokalmiljøet mindre enn jeg gjorde før. Av disse to teller det første mest for meg. Statens insentiver med 0 i avgift, 0 i moms, 0 i bompenger, 450,- i årsavgift og tilgang til kollektivfeltet virker 100% for meg pr dags dato. Her kommer det sikkert endringer etterhvert, men det kommer aldri til å bli like dyrt som fossilbil. Det toget har gått for fossil-forkjemperne.

Se bare på bomringen i Oslo. Nå er det snakk om kr 10,- for elbiler i rush'en. Helt greit, jeg lever godt med det. Fossilene må betale ca 50(B) eller 60(D). Også greit for meg :wink:

 

Honduras

Honduras

At det hjelper på miljøet lokalt er udiskutabelt. Jeg sitter heller innelåst 30 minutter i garasjen med min elbil igang kontra hvilken som helst fossilbil. En halvtimes kø i Opera-tunellen full av Elbiler vil være helt udramatisk. Løser jeg allverdens problemer...overhode ikke.

Men jeg kommer meg dritbillig til jobben, og jeg belaster lokalmiljøet mindre enn jeg gjorde før. Av disse to teller det første mest for meg. Statens insentiver med 0 i avgift, 0 i moms, 0 i bompenger, 450,- i årsavgift og tilgang til kollektivfeltet virker 100% for meg pr dags dato. Her kommer det sikkert endringer etterhvert, men det kommer aldri til å bli like dyrt som fossilbil. Det toget har gått for fossil-forkjemperne.

 



×
×
  • Create New...