WGM36 Startet 15.Desember.2015 Del på Facebook Startet 15.Desember.2015 Ja hvor høy er den egentlig, skal transportere den på bil til fredag og trenger nøyaktig mål fra kjøl til toppen av targabøyle. Sikkert noen som vet det her inne. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 15.Desember.2015 Del på Facebook Svart 15.Desember.2015 Har tegningene,men de ligger i båten. Sorry! Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
WGM Svart 15.Desember.2015 Del på Facebook Svart 15.Desember.2015 Hei Terje I følge Tekniske data i brukerhåndboken for min 37 GM skal høyde over vannlinje (286/297) + dyptgående (91/80) være 377 cm. Tallene i parentesene er ved tyngste/letteste last, men dette utjevner jo hverandre så totalen skal være riktig.Antar at største dybde i tekniske datablad er bunn av kjølen selv om drevene helt nede sikkert stikker litt dypere. Men du har kanskje en radar, lanterne e.l oppå targaen også som sikkert ikke er tatt med i målingene her. Lykke til med transporten. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 16.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2015 Grøss, var mer en jeg håpet på. Men takk for hjelpen. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 16.Desember.2015 Del på Facebook Svart 16.Desember.2015 Hei Terje I følge Tekniske data i brukerhåndboken for min 37 GM skal høyde over vannlinje (286/297) + dyptgående (91/80) være 377 cm. Tallene i parentesene er ved tyngste/letteste last, men dette utjevner jo hverandre så totalen skal være riktig. Antar at største dybde i tekniske datablad er bunn av kjølen selv om drevene helt nede sikkert stikker litt dypere. Men du har kanskje en radar, lanterne e.l oppå targaen også som sikkert ikke er tatt med i målingene her. Lykke til med transporten. Høres svært mye ut. Tror ikke dette er realistiske mål for denne båten. Den ser iallefall langt mindre ut enn som så på dette bildet: https://www.google.no/search?q=windy+grand+mistral+37&biw=1920&bih=943&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjktpq2nOHJAhUoMaYKHZP8A1UQ_AUIBigB#tbm=isch&q=windy+grand+mistral+37+storage&imgrc=fQnXDFz1azKcwM%3A Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 16.Desember.2015 Del på Facebook Svart 16.Desember.2015 (redigert) Du må gjerne tro akkurat hva du vil om det for min del, Chiefengineer. Forhåpentligvis for WGM36 sin del også. Hvis du mener at dine tanker og ditt syn er mer pålitelig enn fakta fra Windy, som tross alt er de som har bygget båten - så har du helt sikkert rett ! For min del går jeg heller i nærheten av kirken på julaften og tror litt der De gjorde jo det meste annet feil også når de bygget disse båtene mener jeg, så dette kan du helt sikkert bedre enn Windy. Du er jo tross alt Chiefengineer. Hvis jeg hadde bidratt til å lede Terje til å legge kursen inn i tuneller eller under broer som viste seg å være for lave, og attpå til på land ! - så ville i hvert fall jeg fått dårlig samvittighet. Men jeg er ikke ingeniør engang da, så kanskje derfor jeg foretrekker fakta Er enig med deg at den ser ikke så forbaska høy ut på bildet du linket til, men jeg tilbringer en del timer når båten står slik hver vår og høst og jeg kan forsikre deg; det er høyt opp til toppen ! Jeg ønsker absolutt ikke å ta motet fra noen, men for å bidra til å forebygge en skikkelig grunnstøting og kanskje en targabøyle i minus, legger jeg for sikkerhets skyld ved en scanning av det omtalte datablad. https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49130/1450301891.jpg Redigert 16.Desember.2015 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 16.Desember.2015 Del på Facebook Svart 16.Desember.2015 (redigert) 377 inkludert drevene er nok riktig, drevet stikker kanskje 1/2 meter? *Sjekket nå, kavitasjonsplaten og ned er 47cm Riktignok ikke helt korrekt proposjonsmessig, men dog: Uten drevene på burde det bli ca 330 cm. Uten garanti for at jeg tenkt korrekt. Redigert 16.Desember.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
WGM Svart 16.Desember.2015 Del på Facebook Svart 16.Desember.2015 (redigert) Kan selvfølgelig være at du har rett Windy37GM. Databladet sier jo ikke noe om drev eller ikke, men drevene står jo en del ut til siden og V-en er dyp.Dro opp en linje langs "kjølen" på bildet og det tangerte underkant av drevene. Ser at de er tiltet helt opp, men lagringspunktet sitter relativt høyt så jeg tviler på at de svinger en halvmeter ned i nedre posisjon. De vrir seg bare til en mer parallell linje med "kjølen" - mener jeg å huske og tro (bor like i nærheten av kirka). Kjører du forresten under brua mellom Tønsberg og Nøtterøy ? (Når den er nede ) Terje: Har du forsøkt en telefon til Karl Johan på Windy ? Han pleier å være hjelpsom med det meste. Redigert 16.Desember.2015 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 17.Desember.2015 Del på Facebook Svart 17.Desember.2015 Under brua har jeg ikke forsøkt. Den som W37 som ble kjøpt av en eller annen her inne, gikk under uten problerm. Han hadde tatt bort radaren. mvh Wiundy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Chiefengineer Svart 17.Desember.2015 Del på Facebook Svart 17.Desember.2015 Du må gjerne tro akkurat hva du vil om det for min del, Chiefengineer. Forhåpentligvis for WGM36 sin del også. Hvis du mener at dine tanker og ditt syn er mer pålitelig enn fakta fra Windy, som tross alt er de som har bygget båten - så har du helt sikkert rett ! For min del går jeg heller i nærheten av kirken på julaften og tror litt der De gjorde jo det meste annet feil også når de bygget disse båtene mener jeg, så dette kan du helt sikkert bedre enn Windy. Du er jo tross alt Chiefengineer. Hvis jeg hadde bidratt til å lede Terje til å legge kursen inn i tuneller eller under broer som viste seg å være for lave, og attpå til på land ! - så ville i hvert fall jeg fått dårlig samvittighet. Men jeg er ikke ingeniør engang da, så kanskje derfor jeg foretrekker fakta Er enig med deg at den ser ikke så forbaska høy ut på bildet du linket til, men jeg tilbringer en del timer når båten står slik hver vår og høst og jeg kan forsikre deg; det er høyt opp til toppen ! Jeg ønsker absolutt ikke å ta motet fra noen, men for å bidra til å forebygge en skikkelig grunnstøting og kanskje en targabøyle i minus, legger jeg for sikkerhets skyld ved en scanning av det omtalte datablad. https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49130/1450301891.jpg Ja man kan jo lure på hvor stø kurs de har hatt når de har laget den manualen.... -Høyde over vannlinjen ved tyngste last (6000 kg) Vekt med tyngste motor: 5600 kg.... Max last: 1000 kg.... Tyngste motor + max last blir vel 6600 kg..? Hvilken høyde har den f.eks. da over vannlinjen? Er ikke dette mer tilsammen enn tyngste last? Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 21.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2015 Hei og takk for hjelp, ribba t bøyle til kjøl, 332 cm. Dette gjelder gm36 men er vel ingen forskjell på den og 37 i høyden. Så transporten går fint. God jul. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 22.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2015 Litt kjapp jule hode regning ble feil, 322 cm er total høyde fra kjøl til topp targabøyle. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Conquest Svart 26.Desember.2015 Del på Facebook Svart 26.Desember.2015 Har du solgt Terje? Svein Sitér dette innlegget Link to post
johancs Svart 31.Juli.2023 Del på Facebook Svart 31.Juli.2023 Chiefengineer skrev On 17.12.2015 at 10.58: Ja man kan jo lure på hvor stø kurs de har hatt når de har laget den manualen.... -Høyde over vannlinjen ved tyngste last (6000 kg) Vekt med tyngste motor: 5600 kg.... Max last: 1000 kg.... Tyngste motor + max last blir vel 6600 kg..? Hvilken høyde har den f.eks. da over vannlinjen? Er ikke dette mer tilsammen enn tyngste last? Som Chiefengineer burde du tatt den videre: vekt med tyngste motor 5600 kg, maksimal last 1000 kg, + vekt av drivstoff og vann (880x0,84 + 220 + 40) 1000 kg. Samlet maksimal vekt er 7600 kg. Men du tar det vel på øyemål hva den veier. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 1.August.2023 Del på Facebook Svart 1.August.2023 johancs skrev On 31.7.2023 at 9.36: Som Chiefengineer burde du tatt den videre: vekt med tyngste motor 5600 kg, maksimal last 1000 kg, + vekt av drivstoff og vann (880x0,84 + 220 + 40) 1000 kg. Samlet maksimal vekt er 7600 kg. Men du tar det vel på øyemål hva den veier. Hva var målsetningen din med denne kommentaren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.