Gtir_man Startet 17.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Desember.2015 Er det noen som kan komme med gode forslag på hva jeg kan gjøre.. Har en midi 32 vinsj fra engo, som jeg klarte og ødelegge panelet til ( eller ytterste laget med plast over kappene løsnet ). Jeg har sent mail til Sleipner som ga meg noen tips og delenummer. Men syns det skal være unødvendig å måtte bruke 4200.- for å få et helt panel igjen.. Måtte ha nytt panel og styringsboks... Noen andre som har no tips ? Må jeg virkelig koste på det så mye ? Ønsker også tips om fjernkontroll ;) Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 17.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 Skal du ha fjernkontroll må du også ha en kontrollboks med radiosender, hvis du ikke allerede har det. Hvis Sleipner ikke vil selge deg et nytt bryterpanel, kan du vel ordne det med et par Carlings vippebrytere vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 17.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 Ang fjernkontroll, jeg vet jeg må ha hele pakke liksom ;) Jo di vil jo selge men det innbærer at jeg må ha nytt panel og ny styringsboks. 4000.- båt penger er mye syns jeg.. må jo finnes en billigere utvei ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 17.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 Jeg så på koblingskjema for 32 vinsjen, og det er mer kompisert enn jeg trodde det holder ikke med enkle brytere.. Enkleste er kanskje å søke på nettet for å få tak i et gammelt panel? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 17.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 Er det bare et lokk du trenger med tekst og hull for brytere ? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
WGM Svart 17.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 Hør med Jan. Han vet det meste om disse vinsjene. http://www.180.no/firmavis/8857712421041.htm Sitér dette innlegget Link to post
Hantoen Svart 17.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 (redigert) Se her: https://baatplassen.no/i/topic/123581-fjernkontroll-for-thruster-og-ankervinsj-uoriginal/ her er både fjernkontroll og trådløst betjeningspanel for fastmontering. Redigert 17.Desember.2015 av Hantoen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 17.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 Trenger denne ny : Den har blitt slik : Og har i tillegg dette : Så forslag mottas :-) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 17.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 Plasten løsnet hos meg å, tok bare superlim på den jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 17.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2015 Kan jo sef prøve ;-) har jo ikke gjort d enda ? Hvilke fjernkontroll anbefaler dere andre ? Sitér dette innlegget Link to post
_Kaia_ Svart 18.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2015 Jeg har et nytt Engbo panel liggende, som ligner veldig på det du har bilde av. Du kan få det mot å betale porto. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 19.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2015 Høres fantastisk ut . Deal :-) Sitér dette innlegget Link to post
_Kaia_ Svart 20.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2015 Har sent en IM, hvis du svarer med adressen din så sender jeg i posten. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 21.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Et annet spørsmål nå som selve panelt er blitt svart på.. Hva må jeg ha for å koble fjernkontroll på denne ? Kan jeg bruke denne : http://www.seatronic.no/ankervinsj-el-deler-c-229_184/rc-21e-fjernkontrollsett-p-5438 For denne ser det ut til at mottakeren sender ut signal til styringskort igjen, i å med det kun er 3 kabler. Eller kan jeg bruke en slik : https://www.maritim.no/engbo-styringsenhet-radiomottaker-94-06#.VnfvxxXhCUk ? og få tak i en fjernkontroll løs som parres med mottakeren = Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Etter det jeg ser mangler du sender og mottaker for fjernstyring. Snakk med Jan om hva du må kjøpe så det passer inn.. http://www.180.no/firmavis/8857712421041.htm En lengre kabel på denne så er det fjernstyring bra nok. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gtir_man Svart 21.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Har lang kabel på den kablet håndkontrollen. Men er så irriterrende å måtte romstere frem den for hver gang . Har i utgangspunktet fått vite hva jeg må ha men syns 5000-6000.- blir i overkant mye for å få fjernkontroll :-/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.