Ask Startet 18.Desember.2015 Del på Facebook Startet 18.Desember.2015 Hei Eg treng eit par kasteblokkar. Dei skal brukast til å løfta opp gangvegen til flytebrygga, så eg treng ikkje noko fancy greier med kulelager... Einkvan som veit kvar ein får kjøpt slikt? Ask Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 18.Desember.2015 Del på Facebook Svart 18.Desember.2015 Mange wiretaljer har en kasteblokk tredd inn på wiren for å løfte med dobbel wire. Kjøper du etpar slike og bruker med enkel wire har du både løftemekanismen og kasteblokken på plass. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Svaap Svart 18.Desember.2015 Del på Facebook Svart 18.Desember.2015 Prøv Felleskjøpet Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
finnarne Svart 18.Desember.2015 Del på Facebook Svart 18.Desember.2015 (redigert) Prøv Jula. Men kanskje greit å fortelle hvor du bor, så det er lettere å gi tips. Redigert 18.Desember.2015 av finnarne (see edit history) Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Ask Svart 20.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 Hei Eg takkar for svar. Eg bur i Bergen. Det er krok på wiren, så eg får ikkje tredd blokker inn på wiren. Ein kasteblokk kan vel "opnast", slik at ein slepp å tre wiren på, eller har eg misforstått omgrepet? Eg skal sjekka Jula. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Desember.2015 Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 Enhver båtbutikk med litt seilbåtutstyr burde ha kasteblokker. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Hulda Svart 20.Desember.2015 Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 Du har oppfattet korrekt, Ask. Hvor du får fatt i billige blokker av den typen vet jeg ikke. De er generelt svindyre når de har med båt å gjøre. Bonde- og industriprodukter i galv jern er mye rimeligere. Sjekk på Blocket.se eller Finn.no, har sett en del der opp gjennom tidene. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 20.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 Takk Finn burde eg jo tenkt på. Eit kjapt søk, så dukka det opp ei blokk som skal klara 500 kg, og som kostar 300 spenn. Rett nok hjå Moe & Co, som diverre ikkje er kjent for å handtera reklamasjonar bra. Det blir nok til at eg kjøper der. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.