tikki Startet 18.Desember.2015 Del på Facebook Startet 18.Desember.2015 Synne likte ikke båten min. Og bestemte seg for at jeg heller skulle ha en U-båt. Fikk opp motoren spylte med ferskvann og oljet. Skiftet bensin. Hev på protec fuel line cleaner. Blåst ut av forgassere og filter med forgasser rens. Pluggene er våte og svarte så den får bensin og olje. Men den sviver ikke på tomgang. Når jeg lar den svive med litt turtall så jager den litt. Den har svevet ca en time på et greit turtall. Fikk lurt båten i gear og ga full speed. Da gikk den rett i plan. Men etter noen minutt så hostet og harket den. Så måtte halte hjem. Den sviver på litt turtall men ikke på tomgang. Jager når jeg har litt godt turtall. Kan det være elektrisk problem eller er det noe annet som kan være problemet. Mariner 1995 60hk 3 sylindret Sitér dette innlegget Link to post
Powerboat Svart 18.Desember.2015 Del på Facebook Svart 18.Desember.2015 Du bør nok bare la den gå på litt turtall en stund, alt må ut av vann og fuktighet.. Elektronikken kan nok tulle litt ja.. Sitér dette innlegget Gal etter fart og moro på sjøen! Link to post
tikki Svart 18.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2015 Jeg har latt den svive ca en time, og det ble lunk i motoren. har ikke skrudd av forgasserene. men skrudd ut tappe pluggene og kjørt på med en boks forgasserrens og blåst det inn fra et lite hull ved spjellet og inn i tappe hullet. vill tippe de er fri for vann. også fuel line cleaner som jeg har tilsatt bensinen skal fjerne vann også. På tomgang sviver den ca 3 sekund før den dør. det har vert 8 grader ute nå i noen dager så vannet fryser ikke. men skulle tro det fordamper fort. er det noen måte og måle CDI boksene og sånt. for og se om de skaper problemer? Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 19.Desember.2015 Del på Facebook Svart 19.Desember.2015 Du må nok ta av forgasserne og rense dem skikkelig. Alt av dyser og kanaler blåses tørt og åpent med trykkluft. Sitér dette innlegget Link to post
tikki Svart 19.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2015 på denne så er det en solenoid valve. mener dette er chocken på motoren. hvis denne er defekt og står i åpen possisjon. kan jeg da få disse symptomene? det er gnist på alle pluggene. kan jeg utelukke det elektriske systemet da? får bestille paknings sett og ta en skikkelig rens av forgasseren da. Sitér dette innlegget Link to post
tikki Svart 20.Desember.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2015 I dag så vakset jeg pluggene og fikk den til og svive på litt turtall. etter 30min så døde den. da ser pluggene slik ut Før og etter bilde. Nederste sylinder(3 )til venstre, midterste(2) og øverste sylinder (1) til høyre er tydelig at noe ikke stemmer. hvem får for lite og hvem får for mye. noen tanker?? Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 21.Desember.2015 Del på Facebook Svart 21.Desember.2015 Kjøp nye plugger! Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.