Jump to content

Volvo penta md2010, alarm

Bjørkski

Recommended Posts

Hei

Når jeg starten min Volvo Penta MD2010 (10 hk) får jeg en alarm, hyle lyd, men ingen indikasjon på hva som er feil. Lyden er ikke like høy som ved "vanlig" alarm. Der er ikke lys eller blik i varsellampene (de virke, da de lyser ifm start av motoren).

Noen som har erfart det samme eller vet hva som kan være årsak?

NB! Sjekket olje og så at der var for mye olje. Jeg tappet av til korrekt nivå uten at det fjernet alarmen.

Tak for link Vindøyet.

Jeg fikk alarm på olje, både lyd og blinkende lys, sjekket olje og fant at nivået var høyt. Tappet derfor av til rett nivå. Alarmen, den "riktige" forsvant, men ikke den "falske". Jeg gik derfor over alle kontakter med elektrorens uten at "alarmen" forsvant. Fikk dernest alarm på lading, uten å kunne finne feilen. Jeg målte 13,2 på batterimonitor. Det kan virke som om ladefeilen kommer og gå når jeg fiklet med kontakten for testing (jeg hadde tilgang til baksiden av panelet og beveget på leding og kontakt) men det kan være tilfeldig, jeg må ta en sjekk mer..

Bjorkski

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...