Bjørkski Startet 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Desember.2015 Hei Når jeg starten min Volvo Penta MD2010 (10 hk) får jeg en alarm, hyle lyd, men ingen indikasjon på hva som er feil. Lyden er ikke like høy som ved "vanlig" alarm. Der er ikke lys eller blik i varsellampene (de virke, da de lyser ifm start av motoren). Noen som har erfart det samme eller vet hva som kan være årsak? NB! Sjekket olje og så at der var for mye olje. Jeg tappet av til korrekt nivå uten at det fjernet alarmen. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 En alarm alene slik kan tyde på at det er noe feil med instrumentet ditt. Ville tatt det ut og sjekket om det var mye støv og fukt på baksiden. Det kan generere falske alarmer. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 22.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Jeg har været inne på tanken selv. Jeg skal ta et sjekk i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 25.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2015 Mitt panel har en egen "alarm test" trykk-bryter. Kan det være vakkel eller overslag i den? Alarmen går når jeg stopper motoren, dvs at oljetrykket plutselig forsvinner mens tenningen er på. Det er vel kun alarm for oljetrykk og motortemperatur, kanskje lading også- etter hukommelsen. Det står nok i manualen. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 25.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2015 Det kan kanskje være en overgang. Når jeg aktivere alarmtest kommer der, som det skal, en høy hyllede samt lyse i varsellampene, men hverken lyd eller lys av av når jeg sliper testknapen. Jeg må slå helt av med nøklen. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 29.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2015 Jeg ville ha sjekket en av koblingene. Her ser du de ulike delene. Spay på litt CRC marine i koblingene. http://www.volvopentashop.com/LaSaBat/nb-NO/Details/PentaPartsCatalog/7746410_098?path=MarineDieselEngines%2F7746410%2F7746410_30%2F7746410_098 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 29.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2015 Tak for link Vindøyet. Jeg fikk alarm på olje, både lyd og blinkende lys, sjekket olje og fant at nivået var høyt. Tappet derfor av til rett nivå. Alarmen, den "riktige" forsvant, men ikke den "falske". Jeg gik derfor over alle kontakter med elektrorens uten at "alarmen" forsvant. Fikk dernest alarm på lading, uten å kunne finne feilen. Jeg målte 13,2 på batterimonitor. Det kan virke som om ladefeilen kommer og gå når jeg fiklet med kontakten for testing (jeg hadde tilgang til baksiden av panelet og beveget på leding og kontakt) men det kan være tilfeldig, jeg må ta en sjekk mer.. Bjorkski Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 30.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2015 Olje er ikke alltid tilstrekkelig rensende på irrede kontakter. Prøv evt. kontaktspray også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.