Jump to content

Duoprop til VP 225

sportnaj

Recommended Posts

Jeg har en 10 år gammel Bavaria 35 Sport med 2 stk VP 225 med Duoprop DPH drev. Båten min skal ha G6 propeller.

Problemet er at noen på et tidspunkt har byttet disse slik at jeg nå har 3 stk G5 og 1 G6. (er flere muligheter til hvor dette kan ha skjedd, men vanskelig å begynne å beskylde folk uten snev av mistanke eller bevis)

Har undersøkt litt hva disse koster og de er jo ikke rimelige. Er vel minimum 17-18 tusen pr par.

Derfor lurer jeg på om noen her på forumet vet om det er mulig å skaffe disse rimeligere på noen måte eller har noen slike brukte til salgs/bytte? (jeg har jo noen G5 propeller som jeg ikke trenger)

I tillegg så vurderer jeg kanskje å trimme motoren og gå opp i propellstørrelse for å oppnå høyere toppfart og lurer på om noen har erfaring og råd med dette med liknende båt/motor.

Da blir det fort G7 propeller og siden jeg likevel må kjøpe propeller så blir jo ikke dette noe ekstrakostnad.

Fordelen er jo at man da føler at man får noe igjen for denne kostnaden siden man kan øke toppfarten noe.

Spørsmålet er jo da hvor man bør trimme motoren for at dette skal gjøres på best mulig måte for å unngå problemer. Noen som har råd rundt dette?

Send en mail til han som driver dette firmaet http://www.marinedeler.no/shop/ 

Blir forundret om ikke han kan hjelpe deg, til en lavere pris.

Alternativt finn VP sitt delenr og fyll ut i søkefeltet.

Den propellen du har av G6 er vel stemplet med nr? Om nest siste siffer er 2,4 eller 6 ville jeg prøvd å forandre på disse i søkefeltet (de har et nr for fremre, et for bakre og et for kompl sats der nest siste siffer ofte er hhv 2,4 og 6 virker det som. Verdt å prøve).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...