grawis Startet 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Desember.2015 Jeg er på jakt etter et kompass som er mulig å montere i taket nede i båten, et som ikke er så veldig stort. Noen som kjenner til noe som kan fungere til dette? Sitér dette innlegget Link to post
blekkulf Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Denne burde vel fungere: http://www.seatronic.no/kompass-c-80/garmin-70-bc-p-3708 Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 22.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Takk blekkulf, jeg har kikka på denne. Det jeg ideelt sett ønsker meg er en halvkule, som på en pidestal, bare som kan monteres "oppned". Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Gjerne typen "Telltale Compass" kan være interessant? Koster som regel litt, men så vidt jeg vet er det ikke mange andre typer som er opp ned. Danforth lagde vel en type for mange år siden som var mer halvkuleformet, men den har de ikke produsert på årevis. Alternativt; har du kontakter i flybransjen (tenker da helst på vedlikeholds- og reperasjonsdelen) er det kanskje mulig å få tak i et slikt kompass de har i fly? Husker en kamerat som var tidligere var lærling som avioniker viste meg rundt inne hos HeliOne (tidligere Helikopter Service) på Sola. Da lå det et par kompass på en benk som skulle monteres i taket skrått over piloten. Halvkula stakk ut under og kompasset kunne leses delvis underfra og fra siden. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 22.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Normal montering av et kompass er da i et hus oppå rorhustaket og med speil overføres visningen ned i rorhuset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.